اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
نقش علوم انسانی و فرهنگ دانشجویی باید در کشور تقویت شود

نقش علوم انسانی و فرهنگ دانشجویی باید در کشور تقویت شود

  • مهر ۴, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل ازخبرگزاری دانشجو، حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با حضور در برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما که قسمت اول آن عصر دیروز (دوشنبه ۳ مهرماه) از شبکه سه سیما پخش‌شده است، از وضعیت علم و فناوری، دانشگاه و مسایل پیرامون آن سخن گفت.

رییس جهاددانشگاهی در قسمت اول این برنامه در پاسخ به سؤالی در رابطه با میزان پیشرفت فضای علمی و دانشگاهی کشور و اینکه چرا این پیشرفت در زندگی‌ها دیده نمی‌شود؟ گفت: رشد علم و فناوری کشور خیلی خوب بوده و نسبت به میانگین جهانی ۱۱ برابر است.

مسلمی نائینی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا واقعاً این پیشرفت احساس نمی‌شود؟ عنوان کرد: اصلی‌ترین مسئله‌ای که در این رابطه وجود دارد بحث فرهنگ دانشجویی است.

وی بابیان اینکه یادگیری، آموزش و… نیاز به فرهنگ خاص خود دارد عنوان گرد: فرهنگ دانشجویی باید در کشورمان تقویت شود.

رییس جهاددانشگاهی همچنین درزمینه شاخص توسعه‌یافتگی علمی به اهمیت علوم انسانی پرداخت و گفت: در این زمینه علوم انسانی نقش خیلی اصلی دارد که متأسفانه در کشور ما این نقش ضعیف است.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: باید نقش علوم انسانی را تقویت کرده و دانش آموزان را به سمت علوم انسانی در دانشگاه‌ها هدایت کنیم.
مسلمی نائینی در پاسخ به سؤال دیگری در رابطه بااینکه زیادشدن دانشجویان خارجی در کشور ما تأثیر مثبت یا تأثیر منفی داشته است؟ گفت: مسئله دانشجویان خارجی در حال حاضر در دنیا یک تجارت (بیزینس) و رقابت شده است.

وی بابیان اینکه برای یک کشوری خیلی مهم است که بتواند میزبان یک کشور دیگر باشد ادامه داد: با جذب دانشجویان خارجی دوستی و ارتباط بین ملل ایجاد می‌شود. همچنین در باور‌های دینی وظیفه‌ای داریم که ذکات علم، نشر آن است.

گفتنی است، برنامه ترکیبی چالشی «بدون توقف» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ از شبکه سه سیما با پرداختن به موضوعات متنوع و مختلف و بررسی شبهات و معضلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پخش خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *