فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
ساختمان دانشگاه جامع علمی کاربردی | غیردولتی نیوز

معاون دانشگاه علمی کاربردی : به دنبال تربیت متخصص هستیم

  • اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۰

معاون دانشگاه علمی کاربردی: به دنبال تربیت متخصص هستیم

 

معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در کنار علم گفت: در مجموعه دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تربیت افراد متخصص و حرفه ای هستیم تا وارد بازار کار شوند و مشکلات جامعه را حل کنند.

 

مختار جلالی جواران در جشنواره ملی انتخاب مدرسان برتر کشوری دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: آن زمان که دانشگاه های کشور در نسل یک آموزشی بودند، دانشگاه علمی کاربردی برای نسل سوم برنامه ریزی شده بود.

وی افزود: امروزه یکی از زیر نظام های موفق در کشور ما دانشگاه علمی کاربردی است و فارغ التحصیلان ما در بازار کار مشغول هستند و نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر کمترین میزان بیکاری را دارند.
این مسئول با بیان اینکه آموزش دو بال دارد، تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی با علم، مهارت و تعهد به راه خود ادامه می‌دهد و یاد می دهد تا کارآفرین باشند نه کارجو و به دنبال آن هستیم فارغ التحصیلان ما گره گشا باشند و مشکلات را شناسایی و حل کنند.

به گفته وی، دانشگاه برای بهبود هرچه بیشتر تلاش می‌کند و باید برای کیفیت سطح مدرسین و کیفیت یادگیری دانشجویان موثر باشد.

جلالی جواران خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در حال کوچک شدن نیست اما مرکز سطح پایین را حذف می‌کنیم، ما مراکزی می خواهیم تا در آینده بتوانیم در سطح بین المللی دانشجو بپذیریم.
وی تاکید کرد: نیروهای مشکل گشا داشته باشیم نه مشکل افرین زیرا فارغ التحصیل ما کار عملی یاد نگرفته است پس منتظر پشت میزنشینی می ماند.

این مسئول در خطاب به اساتید اذعان کرد: ما اساتید باید به این فکر کنیم که بزرگ‌ترین سرمایه کشور در دستان ما است، وقتشان و هزینه شان را هدر ندهیم و نهایت استفاده را ببریم و آنچه می توانیم به آنها آموزش دهیم تا بتوانند در این زندگی موفق شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان نیز در ادامه اظهار داشت: امیدواریم دانشگاه علمی کاربردی بتواند بر روی روال واقعی خودش حرکت کند که شامل آموزش در محیط کار است و همچنین بتوانیم، بازوی عملی دانشگاه‌های مادر استان باشیم.

محسن شمسی ابراز کرد: با پالایش استادان علمی کاربردی در استان کرمان شمار مدرسان از ۲ هزار و ۲۰۰ مدرس به ۸۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

 

وی اضافه کرد: ۳۵۰ متقاضی برای تدریس در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان طی سال گذشته داشتیم که در نهایت ۶۵ نفر از آنها پذیرفته شدند.

در پایان از اساتید و دانشجویان برتر تجلیل شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *