اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
تضمین میکنم همه مربیان و ورزشکاران بتوانند به راحتی وارد کشور چین شوند

تضمین میکنم همه مربیان و ورزشکاران بتوانند به راحتی وارد کشور چین شوند

  • خرداد ۲۷, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان، بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با چانگ هوآ سفیر جمهور خلق چین در ایران، در محل این فدراسیون دیدار و گفتگو کرد؛ بنابراین گزارش رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این دیدار ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مسئولیت برنامه‌ریزی فعالیت‌های ورزشی کلیه دانشگاه‌های کشور را برعهده دارد.

وی ادامه داد: کشور ایران حدود ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی دارد که بسیاری از آن‌ها ورزشکار هستند، برای این دوره از مسابقات یونیورسیاد جهان برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به نحو شایسته‌ای قدرتمند حضور یابیم.

وی با بیان این که دانشجویان ایرانی در سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در دو بخش دختران و پسران در ده رشته ورزشی حضور می‌یابند؛ اظهار کرد: از ماه‌های گذشته برنامه آماده‌سازی دانشجویان را آغاز کرده‌ایم و ورزشکاران اکنون در اردو‌های آمادگی هستند.

بشیریان ادامه داد: ماه گذشته از کشورچین و محل برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی بازدیدی داشته‌ایم، با توجه به امکانات تدارک دیده شده تصور میکنم یونیورسیاد چین یکی از بهترین رویداد‌های ورزشی خواهد بود.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اینکه کاروان ورزشی ما در سه مرحله وارد کشور چین خواهند شد؛ افزود: ورزشکاران و کادر فنی، اساتید و اعضای هیئت علمی و مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها که مجموعا” ۱۶۰ نفر می‌شوند در سه مرحله وارد کشور چین خواهند شد از آنجایی که مشکلاتی در خصوص صدور ویزای این افراد وجود دارد از سفارت چین درخواست داریم در این خصوص تسهیلاتی را ارائه کند.

وی با بیان اینکه مقرر فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی آسیا در کشور چین است؛ تصریح کرد: ۴۱ کشور عضو این فدراسیون هستند و کشور ایران یکی از کشور‌های فعال آن محسوب می‌شود.

وی افزود: ما در تمام استان‌های کشور امکانات بسیار خوبی در ورزش دانشگاهی داریم و معتقد هستیم آینده ورزشی دنیا در آسیا است بنابراین بسیار مهم است که به دانشجویان توجه ویژه‌تری شود.

بشیریان خاطرنشان ساخت: طبق گفتگو‌های صورت گرفته قرار شده است فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی آسیا در غرب آسیا شعبه‌ای تشکیل دهد و کشور ایران نماینده آن باشد، با توجه به اینکه ۱۲ کشور در همجواری کشور ایران قرار دارند ما می‌توانیم به عنوان مرکز، این فدراسیون را به نحو بسیارعالی پیش ببریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ورزشکاران ایرانی در رشته‌هایی همچون کشتی، تکواندو، کاراته و وزنه‌برداری بسیار قدرتمندانه عمل می‌کنند به همین منظور میتوانیم در راستای افزایش همکاری‌های ورزشی تفاهم‌نامه مشترکی را نیز با دانشگاه چین به امضا برسانیم.

 

منبع
: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *