اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

دریافت ۱۲۰۰ فرصت شغلی از سازمان‌های شرکت‌کننده برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

  • خرداد ۱, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیین افتتاحیه نمایشگاه کار دانشگاه تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امیر سرتیپ دوم سعید صادقی، معاون منابع انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

فرشته امین دبیر علمی نمایشگاه، ضمن ارائه گزارشی از فرآیند برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه کار دانشگاه تهران هر سال در دانشکده‌ها برگزار می‌شد و امسال برای نخستین بار به شکل متمرکز در پردیس مرکزی برای همه دانشکده‌ها و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از سه هزار رزومه و ۱۲۰۰ فرصت شغلی از سازمان‌های شرکت‌کننده دریافت کرده‌ایم که این فرصتی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است. نمایشگاه کار هر سال در دانشگاه‌های معتبر کشور‌های مختلف چندین بار برگزار می‌شود و فرصت ارزنده‌ای برای تعامل کارجویان و کارفرمایان است و در سامانه کاریابی دانشگاه فرصت‌ها را از کارفرمایان و رزومه از کارجو دریافت شده و برنامه‌های حضوری برای تعامل مستقیم و جلسات مشاوره و مصاحبه شغلی انجام می‌شود.

مدیر مرکز توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال دانشگاه تهران درباره برنامه‌های نمایشگاه کار گفت: ۳۰ کارگاه آموزشی با هدف آماده‌سازی دانشجویان با همکاری سازمان‌ها تدارک دیدیم که از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود و هر یک ساعت یک کارگاه برگزار می‌شود. برنامه دیگر، نشست‌های گفتگو محور با مدیران عامل است و در فضایی صمیمی تعامل مدیران و دانشجویان انجام می‌شود که دانشجویان از تجارب موفقیت و شکست مدیران بهره‌مند می‌شوند. هم‌چنین در پاویون مشاوره شغلی از صنعت و دانشگاه بر مبنای رشته‌های تخصصی مدیران و اعضای هیئت علمی مشاوره می‌دهند.

وی با اشاره به دریافت چالش‌های شرکت‌ها برای ارائه راه‌حل از سوی دانشجویان گفت: این برنامه در قالب مسابقه ایده برتر برگزار می‌شود و دانشجویان فرصت پیدا می‌کنند دانش خود را به صورت عملی به کار بندند. این مسابقه در بازه‌های زمانی مختلف در جریان برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد و هم‌چنین بر اساس نظر نخبگان و دانشجویان ۱۰ کارفرمای برتر انتخاب می‌شوند و در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

در پایان این مراسم وزاری علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه نمایشگاه کار را افتتاح و از آن بازدید کردند. در این بازدید به مقام شهدای گمنام مدفون در مصلی دانشگاه تهران نیز ادای احترام شد و غرفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز میزبان وزرای حاضر در برنامه بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه کار دانشگاه تهران از امروز اول تا سوم خرداد ماه ۱۴۰۲ در مصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و صاحبان صنایع و اعضای هیئت علمی در برنامه‌های سخنرانی و کارگاهی با کارجویان تعامل مستقیم خواهند داشت.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *