اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

جزییات نحوه فعالیت کانون‌های نیکوکاری دانشگاه آزاداسلامی اعلام شد

  • آذر ۲۷, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد قربانی گلشن‌آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «تأسیس و نحوه فعالیت کانون‌های نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل تأکید شده است: کانون‌ها متعهدند ضمن رعایت کرامت انسان‌ها و اخلاص در عمل، با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مؤثر و ماندگار، جامعه دانش‌آموزی و دانشگاهی را به سمت و سوی سازندگی، رشد و بالندگی در همه زمینه‌ها سوق دهند.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ زمینه‌های فعالیت کانون‌های نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های «آموزشی و پژوهشی»، «نوآوری و فناوری»، «فرهنگی – اجتماعی و تربیت‌بدنی» و «بهداشت و سلامت» است.

همچنین «تقویت ابعاد معنوی و معرفتی و بالا بردن روحیه انفاق و رشد فردی و جمعی مدارس و دانشگاهیان»، «شناسایی ظرفت‌های خیریه‌ای در راستای رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی، دانشجویی، کارکنان و اعضای هیأت علمی»، «سازماندهی و تعمیق فعالیت‌های اعضای کانون»، «شناسایی استعدادها و رفع نیازها و موانع رشد آنها در مدارس و دانشگاه‌ها»، «افزایش آگاهی از فرهنگ امور خیر در مدرسه، دانشگاه و درمیان خانواده‌ها»، «ایجاد شور و نشاط بین همکاران و دانشجویان ازطریق انجام فعالیت‌های مرتبط با امور خیر و نیکوکاری» و… ازجمله اهداف تأسیس کانون‌های نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی بیان شده است.

این دستورالعمل که به تفصیل در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار گرفته، شامل موارد دیگری ازجمله خط مشی و شرح وظایف کانون، ارکان کانون، عضویت اعضا و روش انتخاب و نحوه فعالیت و اداره کانون، منابع مالی و… است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *