اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

پذیرش نخبگان متمایل به عضویت در هیات علمی تسهیل شود

  • بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از وزارت بهداشت، دکتر عبدالحسین خسروپناه در آیین تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی گفت: اینکه دانشجویان نخبه و فرهنگیان علمی کشور را در همایش‌های ملی و گوناگون دعوت و با لوح و جایزه تقدیر کنیم کافی نیست.

وی افزود: دو مساله مهم باید به منظور استفاده از نخبگان در رشد علم در جامعه مدنظر قرار گیرد. ابتدا نخبگان کشور باید تکریم شوند و سپس باید امتیازات ویژه برای نخبگان در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی در نظر گرفته شود.

خسروپناه افزود: اگر فرد نخبه‌ای قصد پژوهش دارد لازم است؛ در زمینه هزینه های پژوهش مورد حمایت قرار گیرد به طور مثال آزمایشگاه‌ها باید در خدمت آن محقق باشد تا به دستاوردهای علمی برسد بروکراسی اداری کمتر شود و اینگونه باشد که نخبگان بدون در نظر گرفتن دانشگاه مبدا خود بتواند از سایر آزمایشگاه دانشگاه‌های کشور برای پژوهش استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مساله دوم و حائز اهمیت اینکه نخبگان جذب هیات علمی آموزشی و پژوهشی شوند، لازم است که روند پذیرش نخبگانی که تمایل به عضویت در هیات علمی دارند تسهیل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جذب هیات علمی هر آنچه بیشتر شود به نفع کشور است چرا که تمدن کشور را ارتقا خواهد داد و باید روند جذب هیات علمی برای نخبگان تسهیل شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *