اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

تامین اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی وام اربعین دانشجویان علوم پزشکی

  • تیر ۲۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز  به نقل از وزارت بهداشت، دکتر علی اکبر محمدی در آیین افتتاحیه رویداد فرهنگی «مثبت آرمان» که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: با توجه به نگاه ویژه ما به مسائل فرهنگی برنامه‌های شاخص زیادی با حضور ۱۸ هزار عضو فرهنگی، ۸ هزار استاد، ۵ هزار دانشجوی دختر، ۲۵۰۰ دانشجوی پسر و ۱۵۰۰ دانشجوی فارغ‌التحصیل در مشهد داریم که بخشی از آنها اجرا شده و مابقی در مرحله و نوبت اجرا قرار دارد.

وی با ذکر این نکته که برای اولین بار مبلغ ۱۵ میلیارد تومان ویژه اربعین کنار گذاشتیم و هزینه‌های طی مسیر هم با صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت است، تاکید کرد: همچنین ۵ میلیون تومان وام در شرایط غیراربعین و ۴ میلیون تومان در شرایط اربعین به متقاضیان تشرف به این سفر نورانی تخصیص می‌یابد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما وام ازدواج دانشجویی را ۱۵ برابر و وام فرزندآوری را ۱۰ برابر افزایش دادیم، ما ۸۵ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن اختصاص دادیم و ۱۵۰ میلیارد تومان صرف ساخت، تجهیز و به‌روزرسانی خوابگاه‌های دانشجویی شد و به ۹۷ درصد متقاضیان وام اعطای تسهیلات داشتیم.

محمدی تصریح کرد: ما برای اولین بار بیمه درمان کامل ناباروری را داشتیم و در حوزه خوابگاهی هم ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه تخت و تسهیلات تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا سال قبل ۸۰۷ خوابگاه داشتیم و این عدد در یک سال اخیر به ۸۸۸ واحد رسیده و اضافه شدن ۸۱ واحد در طول یک سال یک اتفاق شاخص بود و مورد شاخص‌تر اینکه معادل ۱۰ درصد مجموع خوابگاه‌ها به متاهلان اختصاص یافته است و ما نگاهی ویژه در راستای توسعه بیش از پیش این نوع خوابگاه‌ها و در جهت رفاه حال زوج‌های دانشجو داریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: دوره دانشجویی بهترین فرصت برای انتخاب همسر و ازدواج سالم و به‌هنگام است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *