اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳

برنامه‌ریزی جهت تعیین کمک هزینه مستمر برای دستیاران پزشکی

  • آذر ۱۲, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، دکتر محسن عباسی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق دستیاران پزشکی گفت: در دو سال اخیر در چند نوبت افزایش کمک هزینه تحصیلی دستیاران پزشکی انجام شد. از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به صورت دو مورد جداگانه این افزایش کمک هزینه تحصیلی اتفاق افتاد.

وی افزود: در مورد اول به صورت قابل توجهی کمک هزینه رشد داشت. در مورد دوم هم افزایش کمک هزینه مصوب و اجرا شد.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی خاطرنشان کرد: مورد سوم اقداماتی است که معاونت آموزشی وزارت بهداشت قصد دارد در جهت تثبیت منابع پرداختی کمک هزینه تحصیلی عمل کند. به این ترتیب که آن منابع دیگر از درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها خارج می‌شود و به صورت پایدار قرار می‌گیرد و ما اطمینان پیدا می‌کنیم که به بیمارستان‌ها صدمه‌ای نمی‌خورد.

وی یادآور شد: ضمن اینکه در صورتی که منابع پایدار باشد این اطمینان حاصل می‌شود که پرداخت‌ها به تعویق نمی‌افتد، سر موقع خواهد بود. این کار از مجموعه اقداماتی است که معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دنبال انجام آن است.

عباسی اظهار داشت: در صورت کسب مصوبه مجلس شورای اسلامی و تأیید سازمان برنامه و بودجه در این زمینه، حقوق برای دستیاران پزشکی مصوب می‌شود. به این ترتیب دستیاران پزشکی حداقل به اندازه حقوق یک پزشک عمومی، حقوق دریافت می‌کنند. اگر کارانه هم به این افراد تعلق گرفت که چه بهتر اما در صورتی کارانه دریافت نکنند می‌توانند این حداقل حقوق پایه را داشته باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *