اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

دومین رویداد هفته علم ایران و عراق در کربلا برگزار می‌شود

  • بهمن ۱۵, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز  به نقل از وزارت علوم، «یاسر عبدالزهرا الحجاج» در نشستی با معاونان بین الملل دانشگاه های ایرانی شرکت کننده در اجلاس همکاری دانشگاههای ایران و عراق که شهریورماه در مشهد برگزار شد؛ گفت: به دنبال اجلاس مشهد ما اقدامات زیادی را برای اجرایی شدن تفاهم نامه دانشگاه های عراق و ایران انجام دادیم و با وزارت علوم ایران نیز در تماس بودیم.

وی با اشاره به بازدید هیات های دانشگاههای عراقی از ایران گفت: آمادگی داریم هیات های دانشگاهی ایران نیز از عراق بازدید کنند و زمینه های همکاری را بررسی کنند.

«یاسر عبدالزهرا الحجاج» در این نشست تاکید کرد: همکاری های علمی ایران و عراق باید از مرحله حضور دانشجویان عراقی در ایران فراتر رود و وارد همکاری های استراتژیک در بخش پژوهش و فناوری شود.

محمدرضا محمد زاده عطار معاون رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم نیز در این نشست گفت: دانشگاه های ایرانی حاضر در اجلاس مشهد مقدس که اقدامات خوبی را برای همکاری با دانشگاه های عراق انجام دادند با حضور در اجلاس کربلا می توانند زنجیره همکاری را کامل کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای وزارت علوم اجرای تفاهم نامه مهم تر از امضای آن است گفت: تشکیل کنسرسیوم دانشگاه ها در موضوعات مختلف برای همکاری علمی با عراق با سرپرستی دانشگاه فردوسی مشهد می تواند به اجرای توافقات گذشته کمک شایانی کند.

معاونان بین الملل دانشگاه های ایرانی حاضر در جلسه نیز گزارشی از اقدامات انجام شده برای همکاری با دانشگاه های عراق را اعلام کردند که سفر روسا و مسؤولین برخی از دانشگاه ها به عراق ، بازدید از دانشگاه های عراقی و امضای تفاهم نامه، برگزاری و توافق برای برگزاری همایش علمی مشترک، راهنمایی پایان نامه مشترک با اساتید عراق و توافق برای انجام پژوهش مشترک با دانشگاههای عراق، از محورهای اقدامات انجام شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *