اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

اجرای دور جدید طرح «دستیار فناوری» در دانشگاه‌ها

  • مهر ۲۴, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز  به نقل از خبرنگار مهر،سجاد محمدعلی‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح دستیار فناور گفت: طرح دستیار فناوری برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اجرا می‌شود و فرصتی است تا دانشجویان بتوانند حین تحصیل در شرکت‌ها و واحدهای فناور حضور داشته و با فعالیت شرکت‌های مذکور آشنا شده و تجربه کافی از حوزه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور دانشجویان در شرکت‌های مذکور باعث می‌شود آمادگی پیدا کنند تا بعد از تحصیل در آن شرکت مشغول شده و یا اینکه یک واحد فناور تأسیس کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ثبت نام‌های لازم صورت گرفته و از ماه جاری دوره جدید حضور دانشجویان در این شرکت‌ها و واحدهای فناور در پارک‌ها و مراکز رشد شروع شده است.

وی در ادامه به جزئیات طرح پست داک امریه اشاره کرد و افزود: یکی از طرح‌های جدیدی که وجود دارد بحث پست داک امریه در حوزه‌های پژوهشی و فناوری است که آئین نامه این موضوع با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان دکتری که هنوز دوره سربازی خود را طی نکرده اند، می‌توانند به جای دوره سربازی به عنوان امریه و گذراندن دوره پست داک در این فراخوان شرکت کنند و از این ظرفیت برای گذاراندن دوره پسا دکتری و همچنین سربازی استفاده کنند.

وی ادامه داد: بخشی ازاین ظرفیت در دانشگاه‌ها و بخشی هم در شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه‌های پارک‌های علم و فناوری در استان‌های مختلف استفاده خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ستاد کل نیروهای مسلح مجوز لازم را به دستور رهبری اخذ کرده اند و برای یکسال آینده ۵۰۰ امریه سربازی برای دوره پسادکتری اخذ کرده اند که در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم فناوری جذب ومشغول به کارمی شوند.

وی ادامه داد: با نهایی شدن آئین نامه بین وزارت علوم و ستادکل نیروهای مسلح فراخوان و ثبت نام توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود و بعد از ارزیابی، دانشجویان حائز شرایط مشغول این دوره می‌شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *