اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
لزوم تقویت فعالیت تشکل‌های دانشجویی علوم پزشکی شهیدبهشتی

لزوم تقویت فعالیت تشکل‌های دانشجویی علوم پزشکی شهیدبهشتی

  • تیر ۷, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در نشست معرفی اعضای جدید انجمن اسلامی ۱۳۴۸ و تکریم فعالیت‌های گروه سابق، ضمن تبریک به دانشجویان و اعضای منتخب جدید انجمن اسلامی ۱۳۴۸ دانشگاه اظهار کرد: معرفی اعضای جدید به معنای محدودیت فعالیت و طبقه‌بندی اعضا به دوگروه قدیم و جدید نیست، باید از همه ظرفیت‌ها برای ارتقای جایگاه دانشگاه بهره‌برد.

وی افزود: هدف انتخابات، رویش تشکیلاتی است که در قالب انتخابات شکل متفاوتی به خود می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه فضای پرچالش و التهاب‌آور، شرایط فعالیت را دشوارتر خواهد کرد، مسیر وظایف اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی را تبیین کرد.

زالی به سالروز درگذشت استاد شهیدبهشتی اشاره کرد و گفت: مهمترین ویژگی برجسته ایشان به عنوان روحانی نواندیش، که این دانشگاه مزین به نام ایشان است، اعتقاد به تشکیلات است.

وی ادامه داد: تشکل‌ها بر مبنای تفکر تشکیلاتی شکل می‌گیرند، انجمن‌ها نیز باید این مسیر را طی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی ۱۳۴۸، انجمنی ریشه‌دار است و پشتوانه تاریخی دارد خطاب به حاضرین در این جلسه خاطرنشان کرد: شما وارد تشکیلات نوظهور و فاقد سابقه فرهنگی و سیاسی نشده‌اید، اثرات فعالیت‌های مثبت این انجمن در کالبد دانشگاه جاری است.

زالی در خاتمه از تلاش‌های اعضای سابق انجمن اسلامی ۱۳۴۸ قدردانی و برای گروه جدید آرزوی توفیق کرد.

در این نشست دکتر سمیه اسماعیلی معاون امور دانشجویی دانشگاه نیز ضمن قدردانی از گروه سابق انجمن اسلامی ۱۳۴۸، برای منتخبان دانشجویی واعضای جدید آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های دانشجویی و فعالان‌فرهنگی در دانشگاه ستودنی است، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که فارغ از کسوت صنفی، دغدغه‌های امور جاری را به گوش ما می‌رسانند، پل ارتباطی بین مسئولان و دانشجویان هستند، تا چالش‌ها و نیاز‌های دانشجویان مرتفع شود.

در این جلسه مواردی نظیر کاهش بروکراسی اداری در حوزه دانشجویی، ضرورت انجام فعالیت‌های مستقل توسط تشکل‌های دانشجویی، تامین تجهیزات با هدف انجام فعالیت موثرتر در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، ایجاد فضای کنشگری وگفتمانی دانشجویی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *