اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
پذیرش بیش از ۱۲ هزار دانشجو برای سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران

پذیرش بیش از ۱۲ هزار دانشجو برای سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران

  • شهریور ۶, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، همایش روزی با دانشگاه تهران به منظور آشنایی با رشته‌ها و فرصت‌های تحصیلی هم اکنون با حضور رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور کارشناسی ۱۴۰۲، رئیس و معاونان دانشگاه تهران در تالار امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران در این همایش اظهار کرد: دانش آموزان کنکوری امسال از محیط دبیرستان خارج می‌شوند و تا یک ماه دیگر وارد فضای آموزشی دانشگاه می‌شوند و در این مکان آزادی عمل بیشتری دارند که باید خودشان برای زندگی شان برنامه ریزی کنند.

وی افزود: مسئله انتخاب رشته تحصیلی و محل تحصیلی دو موضوع بااهمیت برای داوطلبان کنکوری است که باید علاقه را در نظر بگیرند؛ چرا که موفقیت در علاقه انتخاب رشته است.

کمره‌ای تصریح کرد: محل تحصیل امری مهم است که امکانات و مسائل جانبی مانند تجهیزات آزمایشگاهی، کتابخانه خوابگاه و … باعث تحقق این امر می‌شود، پس باید در انتخاب رشته حتما دانشگاه را هم مدنظر قرار دهید.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است و دانشجویان می‌توانند به صورت بین رشته‌ای فعالیت داشته باشند و این دانشگاه دارای رشته‌های انسانی، تحربی، کشاورزی، ریاضی، مهندسی، علوم اجتماعی و رفتاری و … است.

کمره‌ای گفت: در دانشگاه تهران حدود ۲۱۵۰ هیئت علمی تمام وقت دارد که ۷۰۰ نفر از آن‌ها استادیار و ۷۰۰ نفر دانشیار هستند. هم اکنون حدود ۱۸ هزار دانشجوی کارشناسی، ۲۲ هزار دانشجوی ارشد و ۱۲ هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۲، در مقطع کارشناسی ۴۵۰۰ دانشجو، در مقطع ارشد ۶ هزار دانشجو و در مقطع دکتری ۱۷۰۰ دانشجو پذیرش می‌شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *