اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

رایزنان علمی مامور توسعه جذب دانشجویان بین الملل شدند

  • بهمن ۴, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر دکتر محمد جواد سلمانپور معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان صبح امروز در اجلاس روسای دانشگاه ها گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی افزایش دانشجویان بین المللی و تنوع بخشی به جذب است. اگر ما طی چند سال تعداد این دانشجویان را به ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی برسانیم در تاریخ تشیع خواهند نوشت علم آنقدر مهم بود از سراسر دنیا سرازیر ایران شدند.

وی ادامه داد: مرجعیت علمی سیاست جمهوری اسلامی است و راه تحقق آن این است که ایران‌ به مرجعیت سیاسی اقتصادی و فرهنگی تبدیل شود. جذب دانشجویان بین المل مهمترین گام تحقق مرجعیت علمی است.

سلمان پور افزود: در نگاه میان مدت هر دانشجوی بین المل که به ایران‌ می آید باز شدن یک در بر روی ایران برای تامین‌ منافع علمی اقتصادی و سیاسی است.

وی ادامه داد: جذب باید در چارچوب مقررات باشد. یکی از چالش هایی که ما در این زمینه داریم این است که برخی ها از دانشگاه ها در چارچوب مقررات برای جذب دانشجویان بین الملل پیش نرفته اند.

معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان افزود: ما برای جذب دانشجویان بین المل می جنگیم همچنین ما ادعا داریم‌ پیش از همه چالش ها و مشکلات را شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: سازمان امور دانشجویان از دستگاه هایی است که بیش از بقیه دستگاه ها مشکلات را شناسایی کرده است اما باید افزایش جذب دانشجویان خارجی توام با جنگیدن برای رفع چالش ها باشد.

سلمان پور افزود: اقدامات خوبی در زمینه جذب دانشجویان بین الملل صورت گرفته است تلاش شده تمام دستگاه های دیگر پای کار بیایند. برای اینکه دستگاه دیپلماسی سیاسی و فرهنگی پای کار بیایند کارهای زیادی صورت گرفته است. مأموریت جدید برای رایزنان علمی لحاظ شده است. اقداماتی در جهت معرفی ظرفیت های آموزش عالی صورت گرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *