اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
آغاز ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان از هفته جاری

آغاز ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان از هفته جاری

  • شهریور ۶, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: با تفاهم وزارت اقتصاد و دارایی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان به عنوان تضمین بانکی پذیرفته می‌شود.

اسدی فرد که در راس هیاتی از مدیران معاونت علمی در سفری یک روزه به سمنان رفته بود در حاشیه نشستی با فعالان شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: مشکل بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان این است که برای دریافت تسهیلات تضامین بانکی که معمولاً ملک است را ندارند؛ بنابراین این معاونت برای حمایت از این شرکت‌های نوپا از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری با وزارت اقتصاد رایزنی کرده است.

وی افزود: از این هفته بر اساس تفاهم وزیر اقتصاد و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کارشناسان رسمی دادگستری بر اساس استاندارد‌ها دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان را که همان دانش آنهاست، ارزش گذاری می‌کنند تا این دارایی‌ها به عنوان تضامین بانکی برای نهاد‌های مالی قابل پذیرش باشد.

اسدی فرد اظهار امیدواری کرد با این روش مشکل تامین مالی شرکت‌های دانش بنیانی که توان مالی زیادی ندارند تا حدود زیادی برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش سه هزار میلیارد تومانی سرمایه صندوق پژوهش و فناوری پیش بینی شده اظهار امیدواری کرد: این صندوق در فرایندی پنج ساله به صندوقی با سرمایه ۱۰۰ همتی (هزار میلیارد تومانی) تبدیل شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *