اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

آغاز انتخاب رشته ظرفیت خالی مانده دوره‌های‌ کاردانی علمی کاربردی

  • بهمن ۱۶, ۱۴۰۲

به گزارش مجلس اصلاحات به نقل از خبرنگار مهر، با توجه به مصوبه سی و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو به تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ مقرر شد برای ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی دوره‌های‌ کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای«ناپیوسته» نظام آموزش علمی کاربردی مهرماه سال ۱۴۰۲، پذیرش در نوبت بهمن ماه انجام شود.

داوطلبان می‌توانند ضمن مطالعه مندرجات دفترچه راهنمای پذیرش در دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی‌حرفه‌ای‌«ناپیوسته» نظام آموزش علمی کاربردی ‌مهر ماه سال ۱۴۰۲ (منتشر شده در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۶) در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و توضیحات مندرج در اطلاعیه و با درنظر داشتن شرایط و ضوابط پذیرش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه (حداکثر ۲۰ کدرشته محل) از امروز دوشنبه ۱۶ بهمن تا روز جمعه ۲۰ بهمن منحصراً از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو:

۱- داشتن دیپلم سه‌ساله نظام جدید ۳-۳-۶ (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و یا دیپلم سه‌ساله نظام ترمی/ سالی واحدی (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش‌ساله نظری و فنی و حرفه‌ای) با تاریخ دانش‌آموختگی حداکثر تا پایان بهمن‌ماه سال جاری (۱۴۰۲/۱۱/۳۰).

۲- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال می‌باشد، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال (۱۴۰ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام و مبلغ ۳۰ هزار ریال هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند.

۳- به داوطلبان توصیه می‌شود اطلاعات ثبت‌نامی و همچنین کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود را که یک عدد پنج رقمی است، به‌ترتیب علاقه در فرم پیش‌نویس (نمونه مندرج در ذیل این اطلاعیه) درج و سپس به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه تا در مدت زمان کوتاه‌تر و بدون خطا نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

۴- چنانچه داوطلبان قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۲ قرار گرفته‌اند درصورت قبولی در این مرحله از پذیرش، قبولی قبلی آنان لغو می‌شود و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی جدید ثبت‌نام و ادامه تحصیل دهند. لذا در این خصوص دقت لازم را بعمل آورند.

۵- همه داوطلبان «مرد» لازم است به هنگام پذیرش در بهمن ماه دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت‌نام) از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند و ضمن داشتن شرایط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۲ و موارد مندرج در اصلاحات ذیل این اطلاعیه، وضعیت نظام وظیفه خود را به طور مشخص در تقاضانامه ثبت‌نام درج کنند، در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

۶- هر داوطلب براساس میزان علاقمندی خود به رشته‌های تحصیلی و با توجه به شرایط اختصاصی هر یک از مراکز آموزشی و رشته‌های تحصیلی که به ترتیب در جداول شماره (۳)، (۵) و (۲) دفترچه راهنمای پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزشی علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۲ مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آمده است، منحصرا می‌تواند در یکی از چهارگروه آموزشی اصلی: شامل صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر برابر ضوابط شرکت کند.

تذکر مهم ۱: داوطلبان لازم است در زمان انتخاب رشته، شرایط اختصاصی مربوط به رشته‌های تحصیلی مندرج در جدول شماره (۲) و موارد مربوط به تعریف شاغل، شرایط اختصاصی و امکانات رفاهی مربوط به مراکز آموزشی مندرج در جدول شماره (۵) دفترچه راهنمای پذیرش مذکور مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان را به دقت مطالعه کنند.

تذکر مهم ۲: داوطلبان متقاضی ظرفیت تعهد اشتغال رشته‌محل‌ها، جهت اطلاع از ظرفیت اختصاص یافته و نوع تعهد مرکز آموزشی (حین تحصیل و یا پس از آن) در رشته‌محل انتخابی، لازم است به جدول شماره (۱۰) مندرج در این اطلاعیه مراجعه کنند.

۷- در صورت انجام صحیح ثبت‌نام و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، کد رهگیری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که نشانگر تأیید مراحل طی شده برای دریافت اطلاعات وارد شده است و متقاضی باید کد مذکور را یادداشت و در جایی محفوظ نگهداری کند. پیشنهاد می‌شود داوطلب از فرم تکمیل شده خود نیز که دارای کد رهگیری می‌باشد، نسخه چاپی (پرینت) تهیه کند.

۸- داوطلبان ضرورت دارد به شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های تحصیلی و سایر موارد مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش در دوره‌های‌ کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۲ «مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان» توجه کنند.

موارد لازم برای شروع فرایند ثبت‌نام:

۱- مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش در دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزشی علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۲ مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (جهت اطلاع از سایر شرایط و ضوابط و جداول موردنیاز) و همچنین اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای مذکور و جداول رشته محل‌های مندرج در ذیل این اطلاعیه.

۲-تکمیل پیش‌نویس تقاضانامه ثبت‌نام.

۳-ورود به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و خرید کارت اعتباری ثبت‌نام.

توجه: هرگونه تغییری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

تقاضانامه کاردانی دانشگاه جامع پذیرش بهمن ماه ۱۴۰۲، فایل اصلاحات و موارد جدید مربوط به دفترچه کاردانی حرفه ای دانشگاه علمی کابردی بهمن ماه ۱۴۰۲ فایل ملاک عمل رشته محل های پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه_ای «ناپیوسته» دانشگاه جامع علمی کاربردی -بهمن ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *