اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

تشکیل کمیته رصد منشور دستیاری پزشکی در وزارت بهداشت

  • بهمن ۷, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد گفت: حق الزحمه دستیاران سالها تغییر نکرده بود و تا قبل از دولت مردمی حدود ۲ میلیون تومان بود که در این دولت به ۸ تا ۱۱ میلیون تومان رسید.

وی با اشاره به دغدغه های این وزارتخانه برای بهبود وضعیت معیشتی دستیاران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حق الزحمه دستیاران کافی نیست اما افزایش یافته و در سال آینده نیز امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه وزارت بهداشت، شاهد افزایش مناسبی در حق الزحمه دستیاران باشیم.

به سمتی حرکت می کنیم که حق الزحمه دستیاران تبدیل به حقوق شود

باقری فرد خاطرنشان کرد: به سمتی حرکت می کنیم که حق الزحمه دستیاران تبدیل به حقوق شود و یک دستیار بتواند حداقل به اندازه یک پزشک عمومی، دریافتی داشته و از مزایای بیمه و حق اولاد برخوردار باشد که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه نیز کمک مناسبی در این حوزه داشته باشد.

انتقاد از اظهارات برخی مسؤولان پیشین وزارت بهداشت

معاون وزیر بهداشت با انتقاد از اظهارات برخی مسؤولان پیشین وزارت بهداشت، گفت: این طنز تلخی است که مدیرانی که سالها در وزارت بهداشت مسؤولیت داشته اند و در مدت مسؤولیت خود گامی در جهت بهبود وضعیت دستیاران برنداشته اند، خواستار افزایش حق الزحمه شده اند اما این کار وظیفه ماست و در حال تلاش برای این کار هستیم.

با افزایش ظرفیت پزشکی مخالفتی نداریم

وی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت پزشکی مخالفتی نداریم، تاکید کرد: مخالفت ما با افزایش بی رویه ظرفیت پزشکی است اما هر سال افزایش ظرفیت به میزان منطقی انجام می شود. با افزایش ظرفیت پزشکی بدون توجه به توسعه زیرساخت های آموزشی و درمانی، مخالف هستیم و در مجامع مختلف به ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دنبال اصلاح مصوبه هستیم تا کیفیت پزشکی قربانی کمیت نشود.

فروش دانش آموختگان تعهدات ممنوع شده است

باقری فرد در خصوص فروش تعهدات دانش آموختگان علوم پزشکی گفت: مگر ما مجاز به فروش تعهدات هستیم؟ تعهدات مربوط به مردم و تحصل رایگان است. اگر سالهای قبل تعهدات را فروخته اند، کار غیرقانونی، غیر شرعی و غیراخلاقی کرده اند. مردم مگر نیاز به خدمات پزشکان ندارند؟ مگر نمی گوییم باید ظرفیت افزایش پیدا کند؟ مبلغ فروش تعهدات هم در نوع خود جالب بود که برای هر سال، ۷۰۰ هزار تومان بود آیا می توانیم حق مردم را بفروشیم؟ و با دستور وزیر بهداشت، فروش تعهدات من بعد ممنوع شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *