اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی زمینه‌ساز اشتغال جوانان می‌شود

دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی زمینه‌ساز اشتغال جوانان می‌شود

  • مرداد ۳۰, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، بیستمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با حضور آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، دکتر فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدعلی نادی خوراسگانی سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد علم الهدی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور تقریب مذاهب، دکترحبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان و نماینده وزارت بهداشت و دکتر غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان وبلوچستان در واحد زاهدان برگزار شد.

دکتر محمدعلی نادی خوراسگانی سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تسلیت شهادت مظلومانه هموطنان عزیز در شاهچراغ شیراز به بیان ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: تأسیس دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در این استان باید در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی زمینه ساز اشتغال جوانان می‌شود، از اینرو مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی دارای مهارت هستند و به راحتی وارد بازار کار می‌شوند.

وی بر لزوم راه‌اندازی مدارس عالی مهارت تأکید کرد و افزود: درخواست راه‌اندازی دو مدرسه عالی مهارت از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به سازمان مرکزی ارسال شده است که باید با تعریف رشته های کاردانی متناسب با نیازها به ایجاد اشتغال در استان کمک کرد.

نادی به اهمیت حوزه توانمندسازی اشاره و تصریح کرد: انتظار داریم که استان سیستان و بلوچستان در حوزه صلاحیت حرفه‌ای به عنوان یک مرکزکلیدی در سطح استان نقش آفرینی کند.

دکتر مسعود اکبری زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان همچنین در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان و بلوچستان دارای شش واحد دانشگاهی، دو مرکز آموزشی و بیست و شش پردیس است. مجموعه دانشجویان استان در سال جاری ۳۳ هزار و ۱۶۸نفر است.

وی ادامه داد: ۲۶ پردیس در استان سیستان و بلوچستان داریم که از این تعداد ۲۴ پردیس فعال هستند. شهرستان چابهار با ۵ پردیس آموزشی بیشترین تعداد پردیس فعال را دارد. تعداد مدارس در سطح استان ۲۲ مدرسه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *