اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
پنجمین همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی

پنجمین همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی در مشهد برگزار شد

  • مهر ۲۴, ۱۴۰۲

پنجمین همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی با حضور جمعی از استادان، نخبگان و دانشجویان به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در مشهد برگزار شد.

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از ایرنا، رییس این همایش علمی روز چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ در آیین آغاز به کار آن گفت: متاسفانه بسیاری از پیشرفت های کشور همچون دستاوردهای سلولهای بنیادی، انرژی هسته ای و فعالیتهای دانش بنیان کشور به درستی بیان نمی شود و حال آن که کوچکترین موفقیت علمی سایر کشورها به قدری بزرگ و گسترده منعکس می‌شود.

هاشم جلیلی افزود:حل مسایل و پاسخ به بسیاری از نیازهای کشور، باید در دانشگاه ها رخ دهد و متاسفانه کمتر به این موضوع توجه شده است و این در حالی است که ما اکنون از نسل اول دانشگاه گذشته ایم و برخی از دانشگاه های کشور به دانشگاههای نسل پنجم و پاسخ به حل مسائل جامعه رسیده اند.

رییس موسسه آموزش عالی فردوس با اشاره به این که کرونا باعث گسترش استفاده از فضاهای مجازی و برخورداری از سکوهای الکترونیکی شد اظهار کرد: اکنون باید با برنامه‌ریزی صحیح مسیر پیشرفت کشور فراهم شود و برگزاری این همایش ها می تواند آخرین دستاوردهای علمی را در اختیار دانشجویان و استادان قرار دهد.

جلیلی افزود: بسیاری از مشاغل کنونی با رویکردهای الکترونیکی و هوش مصنوعی در آینده دیگر وجود نخواهد داشت و باید از هم کنون به این موضوع توجه داشت و بر همین اساس باید ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه در دستور کار قرار گیرد.

دبیر علمی همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی نیز گفت: هدف از پژوهش، رسیدن به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علم و فناوری و همچنین حل مسایل و مشکلات کشور است و باید علم به فناوری، سپس به صنعت و در نهایت به پیشرفت کشور گره زده شود.

سعیده باباجانی افزود: هدف این همایش، ارائه راهبردهای اصولی و الگوهای علمی در راستای رفع مشکلات در حوزه مدیریت و فراهم آوردن شرایط انتقال دانش است.

پنجمین همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی

وی ادامه داد: بسیاری از محورهای این همایش بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و دانشگاهیان با سیاست و برنامه ریزی آن را دنبال کنند تا دانش در صنعت کشور مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر علمی همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی گفت: ۱۳۵ مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که از این میان ۵۵ مقاله پذیرش شد و در طول ۲ روز برگزاری این همایش ۲۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

باباجانی افزود: در این همایش دو روزه نشستهای تخصصی با موضوعات معماری هوشمند، مدیریت کارآفرینی، مدیریت دانش، اقتصاد و مدیریت و وبینارهای تخصصی با عنوان بیمارستان هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا، انقلاب پلتفرم ها و تحول اقتصاد دیجیتال و سازمان داده محور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد:محورهای دیگر این همایش عبارت است از “ابزارها، فناوری‌ها، چالشها و راهبردهای سازمان یادگیرنده، یادگیری سازمانی کسب و کارهای الکترونیکی با رویکرد اقتصاد دانش بنیان، مدیریت بحران و امنیت اجتماعی، مدیریت خلاقیت تحول و پویایی سازمانی، سیاستگذاری مدیریت بحران، بازاریابی دیجیتال و عرصه بین المللی، زنجیره تأمین چالشهای نوین مدیریتی شهر هوشمند و امنیت اجتماعی، مدیریت شهری و امنیت اجتماعی فضای مجازی و امنیت روانی جامعه، مدیریت بحران و امنیت، فناوری های نوین در حوزه نظم و امنیت و اقتصاد دانش بنیان مؤلفه های آن، کارآفرینی، توسعه پایدار، حسابداری بازار سرمایه، نوآوریهای مالی اخلاق حرفه ای در حسابداری و حسابرسی، تجارت الکترونیک، هوشمندسازی سازمانهای اقتصاد دیجیتال، محیط هوشمند سازمانهای هوشمند اقتصاد هوشمند حکمرانی، جامعه هوشمند و شهر هوشمند و امنیت اجتماعی.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *