اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
جلسه امروز مجلس و شورا درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

جلسه امروز مجلس و شورا درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

  • مرداد ۳۰, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرنگار مهر ، عبدالحسین خسروپناه با اشاره به جسله مشترک شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سومین جلسه با مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ مشکلی با مجلس ندارد، برخی از نمایندگان صحبت‌هایی می‌کنند، رسانه‌ای می‌شود یک مقدار آن به دلیل مباحث تبلیغاتی است به هر حال انتخابات نزدیک است ما هیچ مشکلی با مسئولان مجلس و نمایندگان مجلس نداریم.

وی ادامه داد: رئیس مجلس عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در همه جلسات هم حضور دارد مگر اینکه مشکلی باشد، ما هر جا مسأله‌ای باشد که احساس شود تعارضی با مجلس است قبل آن در یک کمیسیون مشترک با هم گفتگو می‌کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در بحث کنکور امسال به توافق هم رسیدیم ولی برخی از نمایندگان اعتراض‌هایی داشتند، بنابراین جلسه برگزار کردیم و به نتیجه رسیدیم و حل شد.

وی ادامه داد: مجدد تعدادی از نمایندگان اعتراضانی داشتند، نماینده است حق دارد این به این معنی نیست که قبل از آن هماهنگ نبودیم قبل از اینکه مصوبه کنکوی ابلاغ شود که بنده هم نبودم، دوستان شورا با مجلس هماهنگ بودند.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: نمایندگان مجلس عنوان کرده بودند باید سازمان سنجش مصوبه شورا را مصوب کند در سازمان سنجش مصوب و حل شد، شروع کنکور امسال تعدادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش انتقاداتی داشتند، حق دارند، اشکالاتی داشتند، دوباره جلسه با حضور رئیس مجلس و اعضای کمیسیون آموزش برگزار شد، به جمع بندی و توافق رسیدیم و کنکور به سلامتی امسال برگزار شد.

وی افزود: مجدد طی یکی و دو هفته اخیر عده‌ای از نمایندگان نسبت به مصوبه کنکور اعتراضاتی داشتند گفتیم چشم، اصلاً حاکمیت دوگانه را قبول نداریم مجلس عضو شورا و شورا عضو مجلس است انصافاً دکتر قالیباف همراهی و همکاری دارد این اشکالات دور سوم که پیش آمد هفته پیش تصمیم گرفتیم که جلسه مشترک برگزار کنیم، امروز ساعت ۱۵,۳۰ با حضور رئیس مجلس و نمایندگان معترض و اعضای شورا در مجلس جلسه داریم و این مسائل حل خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اینکه در این جلسه درباره تأثیر قطعی معدل هم صحبت خواهد شد، افزود: مجلس با اصل تأثیر معدل موافق است، منتهی در نحوه اجرای آن بحث‌هایی است که در جلسه امروز صحبت و نتیجه و جمع بندی آن اطلاع رسانی خواهد شد.

خسروپناه افزود: قطعاً با تدبیری که ما از دکتر قالیباف سراغ داریم و این همدلی که بین شورا و مجلس وجود دارد به ویژه کمیسیون آموزش مجلس. ما حتماً به توافق مجدد می رسیم همان گونه که قبلاً به توافق رسیده ایم اما اینکه بعد از این جلسه دوباره یعنی برای بار چهارم نمایندگان انتقاداتی داشته باشند همان طور که عرض کردم حق نمایندگان است دوباره این گفتگو ها را ادامه می‌دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *