اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳
پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی مرکز توسعه کسب‌وکار صنایع حمایت می‌کند

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی مرکز توسعه کسب‌وکار صنایع حمایت می‌کند

  • خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه بین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید لبنیات در کشور، افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه، گامی برای ورود پارک علم و فناوری برای حمایت از راه‌اندازی مرکز توسعه کسب‌وکار در صنایع است.

وی با تاکید بر ارتباط دانشگاه با محیط واقعی کسب‌وکار، خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع در شرایطی برای ارتباط با دانشگاه رغبت پیدا می‌کنند، که تأثیر دانش دانشگاهیان و تجربه علمی دانشگاه در توسعه کسب‌وکار خود را لمس کنند. به این جهت امیدواریم راه‌اندازی مرکز توسعه کسب‌وکار در یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های لبنیات کشور، یک تجربه موفق در این زمینه باشد و به دیگر صنایع نیز تسری پیدا کند.

استاد دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش با اشاره به ضرورت ایفای نقش مراکز علمی، پژوهشی و فناوری در زمینه تحقق امنیت غذایی کشور، اظهار کرد: در ادوار مختلف شاهد غلبه نگاه‌های فنی در اکوسیستم فن‌آورانه کشور بوده‌ایم، این در حالیست که لازم است ضمن حفظ توفیقاتی که در این حوزه داشته‌ایم، توجه حوزه‌های عملکردی پارک علم و فناوری را به تسری رویکرد کارآفرینی به همه حوزه‌ها اعم از کشاورزی، علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری تسری دهیم.

اسدی، راه‌اندازی مرکز توسعه کسب‌وکار در یکی از بخش‌های بزرگ صنعت لبنیات ایران را حاکی از دریافتن اهمیت رویکرد کارآفرینانه در صنعت به میزانی فراتر از توجه به رویکرد‌های فنی دانست و گفت: به عنوان قطب پارک علم و فناوری کشور موظف هستیم در مسیر پیشرفت صنعت کشور در کنار صنایع بایستیم و از همین روی ظرفیت‌های علمی خود را در اختیار مجموعه‌های صنعتی و تجاری کشور قرار دهیم.

در ادامه این نشست، تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شرکت لبنیات پاک به امضا علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و علی عبدی مدیرعامل شرکت لبنیات پاک رسید.

مدیرعامل شرکت لبنیات پاک در این نشست گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت در مسیر دانش‌بنیان شدن صنایع و همچنین ضرورت انطباق فعالیت‌های صنعتی و تجاری با علم روز دنیا به منظور استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانشگاهی، این تفاهم‌نامه منعقد شد.

تعامل در جهت راه‌اندازی مرکز توسعه کسب‌وکار با همکاری و نظارت مرکز توسعه کسب‌وکار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به مدیریت محمدکاظمی، همکاری در اجرای پروژه‌های پژوهشی فناوری داخلی و بین‌المللی، استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی، تجهیزات و مشاوران تخصصی و کسب‌وکار طرفین برای کمک به صاحبان ایده و رشد و توسعه شرکت‌های فناور، اجرای برنامه‌های و رویداد‌های کارآفرینی و فناوری به صورت مشترک، حمایت از صاحبان ایده و ایجاد کسب‌وکار‌های جدید به صورت مشترک زیر نظر “مرکز ترویج و توسعه کسب و کار” و همچنین ایجاد زمینه تعامل سه جانبه بین شرکت، پارک و شرکت‌های فناور مستقر در پارک به منظور تسهیل تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات دانش‌بنیان از محور‌های این تفاهم‌نامه است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *