اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
شرکت ۵هزار دانشجوی دختر گروه علوم پزشکی در برنامه‌های ویژه فرهنگی

شرکت ۵هزار دانشجوی دختر گروه علوم پزشکی در برنامه‌های ویژه فرهنگی

  • مرداد ۱۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر احمد بنار افزود: برنامه «همراه با ستاره ها» برنامه‌ای ویژه دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در حال حاضر این برنامه در مشهد مقدس در حال اجرا است. این برنامه یک برنامه آموزشی، تربیتی، سیاحتی، زیارتی، فرهنگی است.

وی افزود: ۵ هزار دانشجو در بازه زمانی ۲۸ تیرماه تا ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲ در مشهد حضور می‌یابند. این دانشجویان از دانشکده‌های اقماری علوم پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم به این برنامه دعوت شده اند. هر گروه از دانشجویان در یک دوره چهار روزه در کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های زیارتی و سیاحتی حضور پیدا می‌کنند.

بنار گفت: مهمترین مشخصه این دوره برای دانشجویانی است که در مناطقی تحصیلی می‌کنند که برنامه‌ها و امکانات فرهنگی کمتری دارند. در واقع بررسی کردیم که این دانشجویان از بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و فوق برنامه به دلیل کمبود منابع و امکانات محروم بوده اند و از همین رو جمعیت هدف این دانشجویان درنظر گرفته شد. وزیر بهداشت توجه ویژه ای به این موضوع نشان داد و مقرر شد برنامه ریزی لازم برای مسائل فرهنگی این گروه از دانشجویان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت است که مقرر شد این ۵ هزار دانشجو در بازه زمانی بیش از یک ماهه در مشهد حضور یابند و از برنامه‌هایی که تدارک دیده شده، استفاده کنند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تشریح دوره‌هایی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، گفت: دوره‌ها چهار روزه است و در این مدت دانشجویان دو روز در کلاس‌های تربیتی و آموزشی شرکت می‌کنند. در این کلاس‌ها به مسائل مختلف از جمله موفقیت، زیست دخترانه براساس الگو و سبک زندگی اسلامی ایرانی، آشنایی با مسائل پیوند، رابطه و ازدواج، آشنایی با مسائل رسانه‌ای و فضای مجازی پرداخته می‌شود.

وی گفت: در این کلاس‌ها از بهترین اساتید کشوری استفاده می‌شود و در دو روز بعدی هم برنامه‌های تفریحی و زیارتی برای افراد درنظر گرفته شده است. حضور دانشجویان در حرم رضوی بسیار مهم بوده است.

بنار یادآور شد: اتفاق جالبی که رخ داده این بوده است که بسیاری از این دانشجویان زیارت اولی هستند. برخی از این دانشجویان بعضاً از هزار کیلومتر فاصله به مشهد می آیند و خود این زیارت برای آنها بسیار جالب توجه است. برای برخی دیگر از دانشجویان هم شاید بیش از ۱۰ سال از آخرین باری که به زیارت امام رضا (ع) آمده اند، می گذشته است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: برنامه «همراه با ستاره ها» تاکنون سه دوره را پشت سر گذاشته است و تاکنون حدود ۱۵۰۰ دانشجو از آن بهره برده اند و هدف گذاری نهایی شرکت ۵ هزار دانشجوی دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی در این برنامه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *