اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
بررسی فرایند پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی

بررسی فرایند پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی

  • اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بیست و نهمین گردهمایی روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ به صورت مجازی برگزار شد.

در این گردهماییِ چهارساعته که با حضور محمدعلی گودرزی، رییس موسسه و کشاورز، مدیرکل دفتر گسترش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی برگزار شد، مسایل گوناگونِ مرتبط با فرایند پذیرش دانشجو در مهر ماه ۱۴۰۲ مطرح و دستورالعمل‌های مرتبط با آن بررسی شد.

محمدعلی گودرزی در این نشست، ضمن تاکید بر ضرورت تعامل مراکز با واحد‌های استانی و بررسی دائم سامانه‌ها، از آماده باش موسسه و کلیه همکاران برای کمک به پذیرش دانشجویان جدید در مراکز خبر داد.

وی افزود: خوشبختانه هیچ‌یک از مراکز جهاد حکم نظارتی ندارند.

خسرو هدایتی مشاور رییس موسسه در امور آموزشی نیز در این نشست، ضمن بررسی دستورالعمل ثبت‌نام مهر ۱۴۰۲ گفت: رشته‌هایی که در دوره‌های قبل، به حدنصاب نرسیده است، در این پذیرش محدود شده است.

هدایتی افزود: مبنای مطرح‌شدن رشته‌های جدید، طرح آمایش استانی آموزش‌های مهارتی بوده و مراکز باید در اعلام و پذیرش رشته‌ها، به مساله تأمین مدرس نیز توجه کنند.

در ادامه، کشاورز مدیرکل دفتر گسترش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی گفت: در پذیرش مهرماه آینده، مبنا کاهش تعدد و تکثر رشته‌ها براساس الگوی متوازن است.

وی افزود: توزیع رشته‌ها بین مراکز باید مناسب و هدفمند باشد و از پراکندگی توزیع رشته‌ها جلوگیری شود تا ظرفیت رشته‌ها به صورت کامل پر شود.

کشاورز بیان کرد: برای هر مرکز بین یک تا سه رشته جدید در نظر گرفته شده است.

در پایان این نشست، مهندس محمدرضا لوری‌زاده معاون پژوهشی موسسه گزارشی از وضعیت کدرشته‌ها و استقبال مخاطبان از آن‌ها به تفکیک مراکز ارایه و از آن‌ها خواست در درخواست رشته جدید، از این مطالعه استفاده کنند.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *