اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
دوره منش استادی برای هم‌اندیشی و استفاده از ظرفیت استادان جوان است

دوره منش استادی برای هم‌اندیشی و استفاده از ظرفیت استادان جوان است

  • تیر ۱۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، طرح ضیافت اندیشه استادان جوان دانشگاه علامه‌طباطبائی با عنوان دومین دوره منش استادی با محوریت ایمان و امید با حضور بیش از ۱۷۰ نفر از استادان جوان این دانشگاه در قالب ۴ گروه، از ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ در پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی آغاز شده است و تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد. در این دوره موضوعاتی همچون نقش‌ها و رسالت‌های فرهنگی و تربیتی استادان، روش‌های پرورش روحیه و امید و خودباوری، نوآوری و کارآفرینی و منش استادی ارائه می‌شود.

عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین آغازین این دوره گفت: دومین دوره منش استادی فقط یک جلسه دانش افزایی نیست بلکه نشستی مشورتی با محوریت ایمان و امید، برای هماهنگی و اقدام مشترک با استفاده از ظرفیت استادان جوان است.

وی بیان کرد: دو واژه امید و ایمان در دانشگاه علامه‌طباطبائی حساسیت‌های خاص خود را دارد. نسل جوان دانشجوی مخاطب ما نیاز جدی به ایمان و امید دارد. ما باید با کمک هم متوجه شویم مفهوم و جوانب این واژه‌ها چیست و نگاه دانشجو از لحاظ کیفی نسبت به ایمان و امید کجاست. حضور استادان در همه جلسه‌ها نشان می‌دهد که نسبت به این موضوع دغدغه‌مند هستند و حضور در کارگاه‌ها سبب می‌شود که ما از تجارب زیسته همدیگر در درک مفاهیم امید و ایمان استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم به دانشجو کمک کنیم تا حس او نسبت به آینده، امیدوارانه‌تر باشد، افزود: تبعات حس ناامیدی بسیار زیاد است و دانشجو در ناامیدی ممکن است احساس کند که هیچ نقشی در جامعه ندارد و تحصیل کردن و زندگی کردن او مفید نیست که این می‌تواند بسیار خطرناک باشد. ما می‌توانیم چشم انداز‌هایی برای افزایش امید به دانشجویان داشته باشیم. باید بتوانیم با کمک مراکز رشد و نوآوری، ظرفیت‌های فرهنگی، تکنولوژی، ارائه ایده‌های خلاقانه و یا تشکیل مجموعه‌های دانشجویی راهکار‌هایی برای پیشگیری از ناامیدی در دانشجویان ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: در درون دانشجویان ما گرایش‌های معنوی همچون عدالت‌خواهی و حقیقت‌طلبی وجود دارد و آن‌ها از لحاظ فطری آماده پذیرش ایمان و امید هستند که ما می‌توانیم از این گرایش‌های فطری استفاده کنیم. کسی که با ایمان و اعتقاد زندگی می‌کند روز به روز شکفته می‌شود.

معتمدی با اشاره به اینکه ما استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی، تنها دانشگاه علوم انسانی کشور هستیم و اگر ما نتوانیم پاسخ سوالات و راه‌های بالابردن و بارور کردن امید و ایمان را پیدا کنیم نباید انتظار داشته باشیم دانشگاه‌های صنعتی این کار را انجام دهند.

وی گفت: هدف و انگیزه برگزاری این دوره هم‌اندیشی و هم‌افزایی با استادان جوان برای ارتقای امید و ایمان در دانشجویان است. استادان جوان با فکر جوان و با حساسیتی که دارند می‌توانند راهکار‌های خوبی ارائه کنند تا ما بتوانیم با آسیب‌های ناامیدی و اعتقادات مذهبی در دانشجویان مواجه شویم و در آرامش برای رفع آن آسیب‌ها راهکار ارائه دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *