اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
ایران چهارمین کشور تولیدکننده علم در حوزه گیاهان دارویی / راه یافتن طب سنتی به دانشگاه‌ها بعد از ۱۵۰ سال

ایران چهارمین کشور تولیدکننده علم در حوزه گیاهان دارویی / راه یافتن طب سنتی به دانشگاه‌ها بعد از ۱۵۰ سال

  • تیر ۱۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدرضا شمس اردکانی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری امروز در نشستی خبری توضیحاتی درباره فعالیت‌های ستاد مطرح کرد.

وی گفت: ایران از بعد تاریخی، علمی و منابع طبیعی در حوزه گیاهان دارویی در صدر قرار گرفته؛ به طوریکه هیچ کشوری این‌منزلت را ندارد.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی با بیان اینکه این ستاد در زمینه تدوین برنامه و اقدامات حمایتی ورود می‌کند، تاکید کرد: ما برای حفظ موقعیت فاخر و دستاورد‌های بیشتر در ۳ حوزه آموزش، پژوهش و خدمات برنامه‌هایی تدوین کردیم.

اردکانی ادامه داد: کشور ما، حرکت در مرز‌های علم را شروع کرده؛ به طوری که اکنون چهارمین کشور تولید کننده علم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی هستیم. این حاصل حرکت خوب و هوشمندانه در این حوزه بوده است.

به گفته وی، تولید علم، حاصل پژوهش است؛ لذا برای سوق دادن حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به سمت محصول محور باید از نتایج پژوهش‌ها بهره ببریم.

به گفته شمس اردکانی، در حال حاضر حدودا ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی موفق به اخذ تاییدیه دانش بنیانی شده اند و فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم نهایت تلاش خود را در استفاده از ظرفیت‌های مختلف از دانش بنیان‌ها به کار بگیریم.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: ایجاد و تجهیز مراکز تخصصی و نواوری در دستور کار است که در این راستا معاونت علمی و ستاد گیاهان دارویی حمایت‌هایی خواهد داشت.

شمس اردکانی ادامه داد: قرار است ۵ پالایشگاه گیاهان دارویی با حمایت معاونت علمی در کاشان، کاشمر، مشهد و خوزستان راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی ۲ پالایشگاه رو به اتمام است، گفت: اقدامات راه اندازی ۳ پالایشگاه نقی در دست انجام است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *