اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک در عراق از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک در عراق از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

  • تیر ۱۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسین قناعتی در بازدید صالح الحسناوی، وزیر بهداشت عراق از دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت: باتوجه به رویکرد پیشگیری محور و با تکیه بر شبکه قدرتمند بهداشتی دانشگاه در سطح اول ارائه خدمات، اطلاعات کامل ۷۰ درصد خانواده‌های تحت پوشش دانشگاه به روزآوری و برای آن‌ها پرونده بهداشت تشکیل شده است. به طور کلی از یک میلیون خانوار تحت پوشش دانشگاه مشکلات ۷۰۰ هزار خانوار شناسایی شد تا برای کمک به آنان، وارد برنامه‌ریزی عملیاتی شویم.

وی درباره توجه دانشگاه علوم‌پزشکی تهران به مبحث فناوری، گفت: صد‌ها محصول فناورانه در پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی تولید و همچنین همه خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی در دانشگاه ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در زمینه نحوه همکاری‌های آینده دو کشور گفت: در زمینه ساخت کارخانه داروسازی و پارک علم و فناوری، گسترش فعالیت‌های دانشگاه «سبطین» که باعث افتخار و مباهات دو کشور است، طرف عراقی علاقه‌مند به توسعه همکاری با دانشگاه علوم‌پزشکی تهران هستند. همچنین با توجه به جایگاه دانشمندان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران بر اساس رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی در زمینه تحقیقات و فناوری، مقرر شد مراکز تحقیقاتی مشترک ایجاد شود و این امر، فرصت ویژه‌ای برای همکاری محققان در دو کشور فراهم می‌کند.

قناعتی با اشاره به ارزیابی وزیر بهداشت عراق از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: وزیر بهداشت عراق در این بازدید گفتند «شما شاهکار کرده‌اید» که این جمله نشانگر جایگاه والای علمی و سطح بالای خدمات ارائه شده در دانشگاه علوم پزشکی تهران است و من این موفقیت را به مجموعه کارکنان، اعضای هیئت علمی و فراگیران که با کمک آنان این اقدامات به ثمر رسیده است؛ تقدیم می‌کنم.

ابراز تمایل وزیر بهداشت عراق بر توسعه همکاری با دانشگاه تهران

صالح الحسناوی، وزیر بهداشت عراق نیز در این دیدار گفت: به مراکزی رفتیم که مجهز به فناوری‌های مدرن درمانی هستند.

وی با اشاره به سیستم پیشرفته آموزشی حاکم در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، افزود: افزون بر به‌کارگیری تجهیزات پیشرفته و روش‌های نوین درمانی در خدمت‌رسانی به بیماران، سیستم آموزشی پیشرفته‌ای نیز در این مجموعه حاکم است.

وزیر بهداشت عراق توسعه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران را خواستار شد و گفت: ما علاقه‌مند به همکاری و مشارکت در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی هستیم و در آینده در نتیجه این همکاری توانمندی دوکشور به نمایش درخواهد آمد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *