اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
همایش ملی آینده پژوهشی آموزش عالی و توسعه پایدار برگزار می‌شود / مهلت دریافت مقالات تا ۲۹ تیرماه

همایش ملی آینده پژوهشی آموزش عالی و توسعه پایدار برگزار می‌شود / مهلت دریافت مقالات تا ۲۹ تیرماه

  • تیر ۱۲, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد حسین ساعی،عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست همایش ملی آینده پژوهشی آموزش عالی و توسعه پایدار گفت:سال ۹۹ وزارت علوم اولویت‌های پژوهشی را ابلاغ کرد که آینده پژوهی را به عنوان اولویت اعلام کردند که دانشگاه سوره در همان زمان فراخوان همایش آینده پژوهی را منتشر کرد.

وی افزود: در جریان اولین همایش اتفاقاتی رخ داد و استعداد‌ها و ظرفیت‌هایی شناسایی شدند که در حوزه‌های آینده پژوهی کار می‌کنند ، همچنین کتاب همایش اول منتشر و در اختیار محققان قرار گرفت.

ساعی اضافه کرد: در دو سال اخیر تغییرات زیادی در آموزش عالی رخ داده که هم اتفاقات خوبی را رقم زده و هم بحران‌هایی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: توجه به کارآفرینی قدرت زمان پیشرفت علمی را در کشور تحت تاثیر قرار داده است که در این همایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه طباطبایی گفت: همایش آینده پژوهی سال ۱۴۰۰ برای اولین بار برگزار شد و به دلیل نگاه به آینده تصمیم گرفته شد به صورت دوسالانه در دانشگاه سوره برگزار شد.

وی افزود: دانشگاه‌های هنر در برگزاری این همایش با دانشگاه سوره همکار دارند.

مهران هوشیار، دبیر این همایش نیز گفت: این همایش با شعار آینده مطلوب در آموزش عالی کشور شکل گرفت.

وی افزود: امیدوارم این فرآیند بتواند با حمایت‌ها تداوم داشته باشد. این همایش با محور‌های کارآفرینی، کارآمدی و به روز رسانی و آموزش پایدار، آینده پژوهی و نظام‌های نوین آموزش عالی، احیا هویت در نظام آموزش عالی و بومی سازی، راهبرد فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در آموزش، سناریو نویسی توسعه آموزش و آینده نگری است.

وی افزود: همایش ۲۹ آذر و دریافت چکیده مقالات تا ۲۹ تیرماه و اصل مقالات تا ۲۹ آبان مهلت دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *