اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
فناوران دانشگاه آزاد در کنار برترین‌های ایران

فناوران دانشگاه آزاد در کنار برترین‌های ایران

  • تیر ۶, ۱۴۰۲

 به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از فرهیختگان،یست‌و‌ششمین دوره نمایشگاه الکامپ با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درحال برگزاری است. این نمایشگاه همه‌ساله با حضور بسیاری از شرکت‌های فناور و به‌خصوص شرکت‌های فعال در حوزه الکترونیک برگزار می‌شود. واحد الکترونیکی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد نیز همراه با شرکت‌های خود که شامل ۸ شرکت دانش‌بنیان، ۱۰ شرکت فناور و ۳ شرکت همکار است با مشارکت پردیس‌های پارک علم و فناوری واحد نجف‌آباد، واحد اسلامشهر، واحد یاسوج و واحد تهران‌شمال در این نمایشگاه مستقر شدند. گزارش «فرهیختگان» از دو غرفه دانشگاه ‌آزاد در نمایشگاه الکامپ را در ادامه می‌خوانید.

*آزاده کاظمی، معاون توسعه بازار پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اظهار داشت: پارک علم و فناوری دانشگاه با مجوز وزارت علوم از سال ۹۵ فعالیت خود را شروع کرد. درحال حاضر این پارک در دو موقعیت جغرافیایی قلهک و پاسداران ارائه‌دهنده خدمات و زیرساخت به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است.

*مصطفی عابدینی، مدیر برندینگ و روابط‌عمومی دانشگاه آزاد واحد الکترونیک درحاشیه نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه استارتاپ‌‌های بیشتری نسبت به دوسال قبل در نمایشگاه الکامپ حضور دارند و قسمت فناوری نسبت به دوره گذشته پررنگ‌تر است، گفت: «فعالیت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد در نمایشگاه الکامپ در سه محور دنبال می‌شود. دبیرخانه فضای مجازی بازوی تمام سامانه‌های ارائه‌شده توسط دانشگاه آزاد است.

*محمدرضا سیف، بنیانگذار و رئیس هیات‌مدیره شرکت رایمند فناوران پارس مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیشرفت نمایشگاه الکامپ گفت: «نمایشگاه الکامپ نسبت به سال‌های قبل در حوزه فین‌تک‌ها (کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی) پیشرفته‌تر شده است، اما در زمینه سخت‌افزار و دیگر حوزه‌ها در همان سطح قبل مانده و فکر می‌کنم علت اصلی آن نوسانات ارز و مشکلات اقتصادی است زیرا شرکت‌های الکترونیکی درحال حاضر به دنبال حفظ شرایط موجودند.»

*محمدشهاب شریف‌زاده، مدیرعامل شرکت سامانه بهینه مبتکران پیون که در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد استقرار دارد، گفت: «نمایشگاه الکامپ در حوزه تخصص ما که B2B است خروجی خوبی ندارد اما در حالت کلی قابل قبول است و استقبال نسبتا خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته است.»

*محمدرضا بصیری، مدیرعامل آژانس بازاریابی جاوید ایرانیان، کارگزار تجاری‌سازی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد با اشاره به چالش‌های حوزه تجاری‌سازی گفت: «یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه تجاری‌سازی محصولات این است که مسئولان اعتقادی به کارگزار تجاری‌سازی ندارند. یعنی دیدگاه این است که کارآفرین به تنهایی می‌تواند کارهای مالی و تجاری و ترخیص گمرک را انجام دهد و دلیل اصلی عدم رشد برخی از شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان نیز همین مساله است؛ درصورتی‌که هرکدام از اقداماتی که در مسیر اختراع و ارائه یک محصول انجام می‌شود باید به متخصص همان حوزه سپرده شود تا درنهایت شاهد خروجی مطلوبی در بازار باشیم.»

متن کامل را اینجا بخوانید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *