اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

کشف دارو ۱۰۰برابر سریع‌تر

  • تیر ۶, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از فرهیختگان، این روزها اگر نگاهی به اخبار بیندازید حتما تعدادی خبر پیرامون هوش مصنوعی به چشم‌تان می‌خورد که حکایت از دامنه وسیع این فناوری نوظهور دارد که کم‌کم جای خود را در جهان فناوری باز کرده و هر روز گستره بیشتری را دربر می‌گیرد. این فناوری نوین در بسیاری از حوزه‌ها نفوذ کرده و به‌طور قابل توجهی توانسته پیشرفت در آنها را افزایش دهد و به محققان کمک کرده راحت‌تر بتوانند به نتیجه مطلوب در تحقیقات و پژوهش‌های خود دست پیدا کنند. یکی دیگر از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی توانسته در آن موثر واقع شود، حوزه داروسازی است که سرعت اکتشافات و تحولات دارویی را افزایش داده است. «لئونارد لی» رئیس بخش رشد و موفقیت برای کشف شتابدهی در IBM، روش‌هایی را بیان کرده است که به واسطه آن، هوش مصنوعی شیوه اکتشافات دارویی را تغییر داده و در این مسیر به دانشمندان کمک می‌کند.

انتخاب داروی درست و موثر نیمی از راه درمان را برای بیماران طی می‌کند. از این‌رو، شرکت‌های داروسازی دنیا در تلاشند تا با فناوری‌های روز دنیا مناسب‌ترین داروها را در اختیار بیماران جهان قرار دهند. هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از فناوری‌های نوظهور در زمینه کشف داروهای جدید پا را فراتر گذاشته و از مرحله اثبات مفهوم هم پیشتر رفته است. تکنیک‌های پیشرفته یادگیری ماشینی منجر به تقویت فناوری‌هایی می‌شود که زمان را برای ارزش‌گذاری و فعال کردن اکتشافات فضای ناشناخته کاهش می‌دهد. محققان به سمت عصر جدیدی از کشف داروهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی حرکت می‌کنند که توسعه داروهایی را سرعت می‌بخشند که وجودشان می‌تواند حیات‌بخش جان بسیاری از بیماران باشد.

طرح IBM برای تسریع فعالیت‌های تولیدی چگونه است؟به گزارش nature، یکی از شرکت‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی و تولید دارو فعالیت می‌کند، کمپانی IBM است که تمرکز آن روی ساخت برنامه‌ها و ابزارهای جدید برای کمک به محققانی است که به دنبال اکتشافات مولکولی هستند. این گروه از محققان روی این موضوع مطالعه می‌کنند که…

متن کامل را اینجا بخوانید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *