اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
راه‌اندازی هیات‌های اندیشه‌ورز در دانشگاه‌ها

راه‌اندازی هیات‌های اندیشه‌ورز در دانشگاه‌ها

  • مرداد ۲۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه‌های قم با تاکید بر رویکردهای شورا در حوزه‌های راه‌بینی، راهبری، راهبردی و راه‌سنجی، اظهار کرد: مرکز رصد و ارزیابی و نظارت در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی شده است، این مرکز در حال ارتباط‌گیری با ۶۵ مرکز رصد در کشور است، تاکنون توانسته با ۴۰ مرکز رصد متصل شود و اطلاعات مورد نیاز را از این مراکز دریافت کند.

وی افزود: به زودی سامانه‌ای هوشمند طراحی خواهد شد که درباره اجرای مصوبات گزارش می‌دهد و مشخص خواهد که کدام دستگاه اقدامات را به‌خوبی انجام داده و کدام‌ها ترک فعل کرده‌اند.

خسروپناه با تاکید بر ارتباط شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکل‌های مردمی گفت: برای اولین بار شورا ارتباط با تشکل‌های مردمی جلسات را شروع کرده است، این تشکل‌ها در میزهای تخصصی ستادهای چهارگانه حضور دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر حکمرانی خوب بیان کرد: برای حکمرانی خوب باید سیاست‌گذاری به تنظیم‌گری و تصدی‌گری متصل شود اگر نشود موفق نخواهیم شد. تنظیم‌گری را با مجلس شروع کردیم و هیچ وقت شورا اینقدر با مجلس هماهنگ نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید نخبگان دانشگاهی را در سیاست‌گذاری علم و فرهنگ مشارکت دهیم، ادامه داد: هم‌اکنون سند نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در حال به روزرسانی داریم. پیشنهاد ما این است که از هر دانشگاه هیأت اندیشه‌ورزی به ریاست دانشگاه مادر شکل بگیرد و از این طریق نخبگان نظرات خود را درباره اسناد بالادستی ارائه دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *