اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
تاسیس پردیس مشترک دانشگاه پیام نور استان تهران با پارک علم و فناوری دانشگاه امیر کبیر

تاسیس پردیس مشترک دانشگاه پیام نور استان تهران با پارک علم و فناوری دانشگاه امیر کبیر

  • خرداد ۲۸, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وحید افشین مهر سرپرست دانشگاه پیام نور استان تهران در این مراسم ضمن تاکید بر توسعه فناوری‌های نوین اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان تهران با بیش از ۴۰ هزار دانشجو و ۳۷۰ عضو علمی، توسعه و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپ و مراکز خلاق و رشد را از سال قبل در برنامه‌ای خود قرار داده و توانست ۷ شرکت شرکت دانش بنیان با همکاری اعضای علمی ثبت کند.

سرپرست دانشگاه پیام نور همچنین گفت: این دانشگاه در راستای درآمدزایی غیرشهریه‌ای و همچنین ارتباط بیشتر بین دانشگاه با جامعه و صنعت، پردیس مشترک بین پیام نور استان با پارک علم و فناوری امیرکبیر را بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود دو دانشگاه معرفی نمود.

افشین مهر همچنین به رسالت‌های این پردیس مشترک اشاره کرد وافزود: ارتقای فرهنگ کارآفرینی و نوآوری، توانمندسازی دانشگاهیان در حوزه کسب و کار، هدفمندسازی پژوهش‌های دانشگاهی در راستای نیاز‌های جامعه، ایجاد کسب و کار‌های پایدار و رقابت سازنده، توسعه و کسب کار‌های فناورانه و دانش بنیان مبتنی بر دستاورد‌های دانشگاه و جذب نخبگان مستعد و صاحب ایده در فضای کسب کار از مهمترین رسالت‌های چنین پردیس‌های مشترکی می‌باشد.

وی درباره سایر اهداف این قرارداد، افزود: جذب و پذیرش ایده‌های فناورانه دانشجویان، اعضای هیات علمی و دانش آموختگان دانشگاهی، ایجاد فرصت شغلی، تقویت واحد‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک از دیگر اهداف در نظر گرفته شده در این تفاهم نامه می‌باشد.

فصیحی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه دانشگاه امیر کبیر نیز در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه پیام نور ظرفیت مناسبی دارد که با توجه به زبان مشترک ایجاد شده بین دو دانشگاه، تجمیع این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به نفع دو دانشگاه قابل بهره برداری خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *