اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳
تدوین آیین نامه ارتقای جدید با توجه به ویژگی های خاص علوم انسانی

تدوین آیین نامه ارتقای جدید با توجه به ویژگی های خاص علوم انسانی

  • تیر ۲۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از وزارت علوم، محمدجواد هراتی در نشست هم اندیشی مدیران گروه قرآن و حدیث گفت: وزیر علوم تحقیقات و فناوری نگاه ویژه‌ای به حوزه علوم انسانی دارد و بر همین اساس در اصلاح آیین نامه ارتقاء که در حال انجام است؛ مسئولان مربوطه را به ماهیت متفاوت علوم انسانی با علوم فنی مهندسی و علوم پایه توجه داده اند و به‌زودی آیین نامه ارتقا اساتید با این رویکرد اعلام خواهد شد.

هراتی افزود: در حوزه علوم انسانی توجه به کارآمدی، روزآمدی و بومی سازی از مهم ترین عوامل موثر بر تدوین آیین نامه است و تلاش شده تا از مقاله محوری و توجه به عوامل شکلی کاسته شود و تمرکز بر نوآوری محتوی بیشتر شود.

رئیس مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی کشور با اشاره به ضرورت توجه به مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی افزود: تدوین آیین نامه های کهاد در رشته های علوم انسانی بستر خوبی برای شکل گیری مطالعات و مهارت های میان رشته است و آیین نامه کهاد قرآنی که به دانشگاه ها ابلاغ شده به مطالعات میان رشته ای حوزه قٰرآن و علوم انسانی کمک می کند و در حال تدوین آیین نامه های کهاد برای سایر رشته های علوم انسانی هستیم.

وی افزود: جایزه منشور توسعه فرهنگ قرآنی برای اولین بار در سال جاری در ذیل جشنواره فارابی برگزار شد که با تاکید وزیر علوم تحقیقات و فناوری به منظور تولید مطالعات علوم انسانی قرآن‌بنیان صورت گرفته و در سال های آینده نیز جایزه منشور با رویکرد نظام سازی قرآنی و توجه به این حوزه از علوم انسانی برگزار خواهد شد.

معاون مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی وزارت علوم نیز در این نشست بر تدوین رشته های نیاز محور قرآنی تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری رشته های قرآن و حدیث، توجه به نیاز محور بودن رشته های مرتبط با حوزه قرآن و حدیث را از اولویت های این مرکز برشمرد و افزود. در حال حاضر در حال بازنگری و تجمیع رشته های قٰرآن و حدیث در سطوح کارشناسی و ارشد هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *