اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
از اعتبار و جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه شریف مراقبت کنید و بر ارزش آن بیافزایید

از اعتبار و جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه شریف مراقبت کنید و بر ارزش آن بیافزایید

  • خرداد ۲۵, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ، مراسم دانش‏ آموختگی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه صنعتی شریف با هدف ایجاد فضایی به یادماندنی و با حضور مسئولین دانشگاه، استادان، دانش آموختگان و خانواده‌هایشان، روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲ در محل سالن استاد جباری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف ضمن خوشامدگویی به مدعوین خطاب به دانش آموختگان گفت: به همه شما دانش آموختگان حاضر در جلسه و عزیزان دانش آموخته‌ای که امکان حضور در این جشن را پیدا نکرده‌اند، تبریک می‌گویم. امروز و این رویداد به خاطر بزرگداشت یک دوره تلاش آموزشی – پژوهشی شما برگزار شده است، تا به شما بگوییم “خدا قوت”.

وی افزود: به خانواده‌های عزیز دانش‌آموختگان تبریک می‌گویم که پرورش یافته خود را در لباس دانش آموختگی دانشگاه صنعتی شریف می‌بینند و به آن افتخار می‌کنند.

رسول جلیلی در ادامه با اشاره به آیه‌ای شریف از سوره احقاف، به دانشجویان و دانش آموختگان توصیه کرد که با تاسی از این آیه و طبق سفارش خداوند بر زحمات پدر و مادر خود ارج نهند و افزود احسان به والدین از جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند برخوردار است.

وی در ادامه با تاکید در حفظ اعتبار و جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه شریف گفت: عزیزان، دانش آموخته برترین دانشگاه صنعتی کشور هستید، که با همت استادان، مسئولین، دانشجویان قبل از شما و خود شما مزین به این اعتبار ملی و بین‌المللی شده است. بایستی از این اعتبار مراقبت کنیم و بر ارزش آن بیافزاییم. انجام هر کار کیفی، حل هر مسئله بزرگ و مهم ملی و بین‌المللی، کسب هر افتخار ملی و بین‌المللی، قبول هر مسئولیت خطیر و به پایان رساندن موفق آن بر این اعتبار می‌افزاید و خلاف آن در هر بعدی و هر دایره‌ای به هر شعاعی که باشد از این اعتبار خواهد کاست. استدعای بنده قبول مشی همت، اثرگذاری، والااندیشی، قبول کار‌های سخت و بزرگ و تلاش برای انجام موفق آن است. همه از ما انتظار انجام موفق کار‌های سخت و حل مسائل حل نشده را دارند و این موضوع تکلیفی بر دوش شما و ما است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اذعان داشت: دانشگاه صنعتی شریف بایستی شیب مثبت رشد و تعالی خود را داشته باشد. این رشد در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فناوری و اجتماعی موضوعیت دارد و مستلزم توسعه فضای کالبدی، تجهیزات آزمایشگاهی، خوابگاه، کلاس، زمین ورزشی و از طرف دیگر ارتقاء معیشت کارکنان، اعضای هیئت علمی و همچنین بذل توجه به گذران زندگی دانشجویان ی است. انجام پروژه‌های فرهنگی و در راس آن‌ها ازدواج و تأهل لازمه و تکمیل کننده این رشد است.

جلیلی ضمن برشمردن نیاز‌ها و محدودیت‌های موجود در دانشگاه با تاکید بر حمایت و تامین اعتبار مالی جهت رفع این محدودیت‌ها اظهار داشت: بذرمایه همه این امور حمایت‌های مالی نهاد‌ها و اشخاص مرتبط با شریف هستند. دولت بخشی از این بار را به دوش می‌کشد لیکن کفایت نمی‌کند. واژه “خیر” و “حامی” در اینجا بسیار موضوعیت دارد. عزیزان دانش آموخته، شما در ادامه مسیر زندگی فرصت‌های بسیار خوبی را پیدا خواهید کرد که کار‌های شایسته انجام دهید. از جمله کار‌های شایسته، نیم‌نگاهی به گذشته خود، دانشگاه خود و حمایت از توسعه دانشگاه برای فراهم کردن و به روز نمودن زیرساخت‌های آموزشی – پژوهشی مورد نیاز در تربیت نسل‌های بعد از شماست. بنیاد حامیان دانشگاه و انجمن فارغ التحصیلان و دیگر نهاد‌های برخاسته از دانشگاه فعالیت‌های خوبی را داشته و دارند. امیدوارم که این نهاد‌ها را مورد حمایت خود قرار دهید. جلیلی از خانواده‌های دانش آموختگان و حاضرین دعوت کرد تا در صورت تمایل بخشی از اموال امانی خدواند نزد خود را در دانشگاه تبدیل به باقیات صالحات نمایند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان مراسم گفت: خیر عاقبت و سعادت اخروی و دنیوی را برای همه جمع حاضر از درگاه خداوند متعال خواستارم و برای خانواده بزرگ شریف بهترین‌ها را آرزو دارم. “به امید تعالی بیشتر برای دانشگاه صنعتی شریف”

شایان ذکر است در این مراسم با هدف ارج نهادن و قدردانی از مقام استاد؛ از ۱۵ استاد برتر آموزشی، ۴ استاد جوان شایسته تقدیر و یک استاد پیشکسوت آموزشی که فعالیت‌های چشمگیر علمی، آموزشی و پژوهشی داشته‌اند تقدیر به‌عمل آمد. همچنین از فارغ‌التحصیلان مقطع ی و دانش آموختگان برتر هر دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی نیز تجلیل شد.

قرائت دعای دانش آموختگی توسط عارف استاد پیشکسوت دانشگاه، سخنرانی یکی از دانش آموختگان موفق دانشگاه، تقدیر از برگزیدگان المپیاد دانشجویی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، پخش کلیپ توصیه استادان پیشکسوت دانشگاه و اجرای موسیقی زنده توسط علی زندوکیلی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است تعداد کل فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف از بدو تاسیس تاکنون ۶۷۰ هزار ۱۳ نفر بوده است؛ که بطور کلی تعداد؛ ۲۵۰۴ نفر در مقطع ی، ۲۶۸۶۴ نفر مقطع کارشناسی ارشد و ۳۷۶۴۵ نفر مقطع کارشناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند. در این دوره نیز بیش از ۲۲۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند که این تعداد شامل؛ ۱۴۱ نفر در مقطع ی، ۱۱۱۸ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۹۷۴ نفر در مقطع کارشناسی است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *