اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
رایزن علمی کشور ایران در اروپا از مرکز تحقیقاتی بیماری‌های عفونی ژنتیک کودکان پاریس بازدید کرد

رایزن علمی کشور ایران در اروپا از مرکز تحقیقاتی بیماری‌های عفونی ژنتیک کودکان پاریس بازدید کرد

  • خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قربانی رایزن علمی کشور ایران در اروپا به دعوت پروفسورژان لوران کازانوا رئیس مرکزتحقیقات بیماری‌های عفونی ژنتیک کودکان بیمارستان دانشگاهی Necker پاریس از آزمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلف این مرکز بازدید و در خصوص روابط دوجانبه مذاکره کردند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی ژنتیک کودکان بیمارستان دانشگاهی پاریس در این دیدار ضمن اعلام علاقه‌مندی برای همکاری با کشور ایران گفت: ما آمادگی کامل برای همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایران در رشته‌های بیولوژی، بیوشیمی و علوم پزشکی هستیم.

وی ادامه داد: رشد علم و تکنولوژی در ایران طی سال‌های اخیر در مقایسه با کشور‌های منطقه و برخی از نقاط جهان بی نظیر بوده و دانشجویان ایرانی از استعداد و توانمندی بالایی برخوردار هستند به همین منظور ما آمادگی داریم تا با هماهنگی این رایزنی به تبادل دانشجو در قالب فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت و دراز مدت (دوره ی مشترک) بپردازیم.

رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در اروپا نیز در این بازدید ضمن تایید مطالب پروفسورژان به جایگاه ارزشمند علم در ایران و سیر تحولی آن در دانشگاه‌ها و همچنین تاسیس و توسعه شرکت‌های دانش بنیان به منظور تجاری سازی علم و حمایت‌های جدی مسئولین از این مجموعه‌ها و کسب دستاورد‌های با ارزش اشاره کردند.

قربانی در ادامه به نحوه فعالیت رایزنی علمی در کشور‌های تحت پوشش اشاره کرد و از امکانات رایزنی جهت تسهیل در برقراری ارتباط با دانشگاه‌های کشور و جامعه دانشگاهی و آشنایی با اساتید هم رشته مطالبی ارائه نمود.

در پایان این بازدید مقرر گردید که همکاری دوجانبه مثمر ثمری با محوریت مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی ژنتیک کودکان بیمارستان دانشگاهی Necker پاریس صورت پذیرد.

گفتنی است؛ پروفسورژان لورانکازانوابرندهسی از برترین‌های پنجمین دوره جشنواره خوارزمی در ارائه طرح ارزنده (ژنتیک انسانی بیماری‌های عفونی) بودند که پیش از این در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس حضور یافتند و جوایزشان توسط رایزن علمی اهداء شد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *