اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی اعلام شد

نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی اعلام شد

  • اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بابک ثابت امروز در نشست منطقه‌ای اعتبار بخشی آموزش پزشکی با حضور ریاست فدراسیون جهانی آموزش پزشکی و نمایندگان کشور‌های خاورمیانه در مرکز همایش‌های مرکز قلب شهید رجایی، افزود: اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی ایران در دو دوره ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ انجام شده است.

وی افزود: در دور اول ۶۴ دانشکده و در دور دوم ۶۵ دانشکده اعتباربخشی شدند. اعتباربخشی بر اساس استاندارد‌های جهانی و منطبق بر فرهنگ کشور به صورت ساختارمند صورت گرفت.

دبیر شورای پزشکی عمومی اظهار داشت: ۳۳ جلسه کمیته اعتباربخشی، ۱۳۵ بازدید و ۵ هزار ساعت نفر بازدید صورت گرفت.

وی افزود: نتایج ارزیابی درونی و بیرونی آرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و پیش رای به شورای گسترش ارائه شد.

ثابت گفت: در مرحله اول ۲ دانشکده تایید سه ساله، ۲۲ دانشکده تایید دو ساله، ۲۲ دانشکده تایید یک ساله و ۱۸ دانشکده تایید مشروط همراه با اخطار دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در دور دوم و پس از ارائه فرصت به دانشکده برای رفع نقص، در نهایت یک دانشکده تایید چهار ساله، ۶ دانشکده تایید سه ساله، ۳۳ دانشکده تایید دو ساله، ۱۱ دانشکده تایید یک ساله و ۱۱ دانشکده تایید مشروط همراه با اخطار دریافت کردند.

دبیر شورای پزشکی عمومی افزود: دو دانشکده پزشکی تهران و شیراز که در دور اول تایید سه ساله دریافت کرده بودند در تابستان امسال برای بار دوم ارزیابی می‌شوند.

وی گفت: در دور دوم همچنین ۴۰ دانشکده به صورت هوشمند و منطبق بر استاندارد‌ها رصد شدند. نتایج مرحله اول هم به طور دائم مونیتورینگ شد.

ثابت با اشاره به اقدامات حوزه مستندسازی و اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی گفت: اتمام دوره دوم اعتباربخشی و آغاز دوره سوم ارزیابی برای دانشکده‌های دارای اخطار و تایید یک ساله از جمله برنامه‌های اعتباربخشی است.

وی افزود: استفاده از طیف وسیع تری از اعضای هیات علمی و بازنگری استاندارد‌های ملی و سنجه‌های اعتباربخشی بر اساس آخرین نسخه‌های جهانی و بازنگری اسناد بالادستی مرتبط با آموزش پزشکی از دیگر فعالیت آینده در این حوزه است.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *