اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
تاسیس دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب استان هرمزگان

تاسیس دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب استان هرمزگان

  • تیر ۱۲, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد در سفر به استان هرمزگان و شهرستان میناب با بیان این مطلب که آموزش شاخص توسعه پایدار وعامل پیشرفت هر کشوراست، عنوان کرد: دغدغه اصلی مردم این منطقه، دغدغه آموزشی است که این نشان دهنده شعور و فهم بالای مردم این شهرستان است.

وی با اشاره به وسعت و گستردگی جمعیت میناب، افزود: در شهرستان میناب ظرفیت ارتقای دانشکده بهداشت به دانشکده علوم پزشکی وجود دارد.

باقری فرد با تاکید بر این نکته که دربحث سلامت خط قرمزما، کیفیت آموزش است، بیان کرد: هر فرد درحیطه کاری خود باید تعهد و مسئولیت اجتماعی داشته باشد و به نیازهای مردم پاسخ دهد.

وی با اشاره به ارزیابی و بازدید میدانی از شهرستان میناب افزود: شهرستان میناب این ظرفیت را دارد که دارای یک دانشکده مستقل باشد که در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی بررسی کارشناسی و تصمیم گیری می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اخذ مجوز باید به نفع مردم و در راستای ارتقای سطح خدمات سلامت باشد، در نتیجه با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان، باید خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی در کنار هم ارائه و مجوز بیمارستان آموزشی درمانی نیز بر اساس استانداردها اخذ شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از اهداف ما برای کل کشور و به ویژه مناطق محروم، استفاده از نیروهای بومی است ؛ در واقع تنها راه برون رفت کشوراز کمبود نیروی متخصص و پزشک، جذب نیروی بومی است.

وی افزود: جذب افراد بومی برای ارائه تعهدات باید براساس نیاز شهرهای منطقه انجام و از افراد بومی شهرستان استفاده شود.

باقری فرد اظهار کرد: امیدواریم تاسیس دانشکده علوم پزشکی و راه‌اندازی بیمارستان آموزشی درمانی در شهرستان میناب، کیفیت ارائه خدمات سلامت به مردم را افزایش دهد و با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید بومی باسواد و با تجربه ، سطح سلامت مردم شهرستان ارتقا یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *