اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

لزوم ایجاد کارگروه مشترک برای جذب نخبگان در مراکز علمی جهاددانشگاهی

  • فروردین ۲۶, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی باصولی رییس دانشگاه علم و فرهنگ در نشست مشترک با روح الله دهقانی فیروزآبادی رئیس بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: دانشگاهی ارزش آفرین است که فایده‌گرایی، نیازمحوری و نگاه سیستمی را جزو برنامه‌های خود قرار دهد. تغییر نگرش، تغییر رفتار و تغییر عملکرد باعث ایجاد ارزش آفرینی دانشگاه‌ها می‌شود. در این مسیر باید به ابعاد شناختی، روانشناختی، فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی، معنوی و اخلاق از جنبه‌های فردی و اجتماعی توجه ویژه‌ای کنیم.

وی گفت: هرچند به نظر می‌رسد که دستیابی به دانشگاه ارزش آفرین زمان بر و شعاری باشد، اما دانشگاه علم و فرهنگ از جمله معدود دانشگاه‌هایی است که می‌تواند از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده کند از اینرو در برنامه‌های راهبردی این دانشگاه باید به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، نقش جهاددانشگاهی و واحد‌های تابعه آن در زنجیره ارزش نوآوری و مفهوم دانشگاه ارزش آفرین بیش از پیش توجه کنیم.

باصولی با اشاره به اینکه دانشگاه علم و فرهنگ در نقشه فرهنگی کشور، نظام آموزش عالی، نقشه علمی کشور، ارزش آفرینی، هویت نسل جدید، تمدن سازی، نظام کارآفرینی، توسعه فردی، نظام نوآوری، توسعه علمی، توسعه کشور نقش مهمی ایفا کرده است، گفت: در حال حاضر مرکزی به نام افکار سنجی ایسپا داریم، اما نیازمند ایجاد مرکز دیگری به نام داده کاوی هستیم از اینرو در نظر داریم با همکاری دانشکده‌های علوم انسانی مرکز ایسپا پلاس را دایر کنیم. برای اجرای این طرح نیاز به حمایت داریم.

وی بیان کرد: همچنین ما پیشنهاد راه اندازی کارگروه بورسیه رتبه‌های برتر المپیاد‌های دانش آموزی و کنکور سراسری در مراکز جهاددانشگاهی را داریم از اینرو در نظر داریم با همکاری بنیاد ملی نخبگان و سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان نسبت به بورس کارورزی افراد مذکور اقدام کنیم و از توانمندی‌های آن‌ها بهره‌مند شویم.

باصولی راه اندازی مرکز خدمات حقوقی تخصصی فناوری‌های نوین، راه اندازی مدرسه فناوری‌های نوین، تاسیس مرکز ثبت فناوی با هدف ارزش گذاری، سرمایه گذاری و بیمه خدمات، راه اندازی مرکز هم آفرینی مد و پوشاک ایرانی اسلامی را پیشنهاد داد و در خصوص طرح ایجاد، توسعه و معرفی الگوی اجرایی گفت: در حال حاضر سالانه ۲ هزار دانش‌آموخته داریم که آن‌ها را در این طرح به ۳ مسیر صاحب کسب و کار، فریلنسری (آزاد کار) و دادن مهارت‌های برجسته، هدایت خواهند شد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *