اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳
31 رشته محل جدید در دایره انتخاب داوطلبان دکتری

۳۱ رشته محل جدید در دایره انتخاب داوطلبان دکتری

  • اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی و ثبت‌نام دوره بدون آزمون مقطع دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان ۲۹ فروردین منتشر شد. روز گذشته هم رشته محل‌های جدید این مقطع روی سامانه ثبت‌نام این مرکز به آدرس www.azmoon.org قرار گرفت تا داوطلبان دکتری در فرصت باقیمانده تا روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت انتخاب رشته و ثبت‌نام را کامل کنند.
معصومه طباطبایی، رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی درباره افزایش کد رشته‌های جدید در مقطع دکتری بیان کرد: «امسال ۳۱ رشته محل به رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد اضافه کرده‌ایم که تعدادی از آنها پیش‌تر صرفا در تعداد معدودی از واحدهای دانشگاه آزاد ارائه می‌شد و در حال حاضر به برخی از واحدهایی که شرایط آن را داشتند، اضافه شده است. رشته فتونیک و شیمی دارویی قبل از این در هیچ یک از واحدهای دانشگاه آزاد وجود نداشته و جدید هستند. شیمی دارویی در ۵ واحد و رشته فتونیک در واحد تهران مرکز جزء رشته‌هایی هستند که  امسال به مجموعه‌ رشته‌های دوره دکتری اضافه شدند.»
طباطبایی در خصوص زمان و نحوه مصاحبه مقطع دکتری عنوان کرد: «در حال حاضر دانشجویانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و سازمان  سنجش اعلام کرده، می‌توانند در سامانه دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنند. ثبت‌نام و انتخاب رشته‌ دانشجویان شروع شده و پس از اینکه ثبت‌نام به پایان رسید، خروجی‌ها گرفته می‌شود، درنتیجه تعداد داوطلبان نیز مشخص می‌شود.»
او با تاکید بر اینکه مصاحبه مقطع دکتری در اولین فرصت انجام می‌گیرد، گفت: «ابتدا باید تعداد متقاضیان به صورت کامل مشخص شود، سپس زمان آن را اعلام می‌کنیم. ترجیح ما این است که در خردادماه مصاحبه‌ها را انجام دهیم اما به اساتید بستگی دارد، با توجه به اینکه کلاس دارند ممکن است که مجبور باشیم تا پایان ترم و کلاس‌ها صبر کنیم تا اساتید آزاد باشند و پس از آن مصاحبه را برگزار کنیم.»
رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد از آغاز ثبت‌نام دکتری از طریق استعداد درخشان خبر داد و توضیح داد: «داوطلبانی که شرایط ثبت‌نام را دارند می‌توانند علاوه بر اینکه آزمون دادند، از این طریق نیز ثبت‌نام کنند. ممکن است که برخی از داوطلبان در انتخاب رشته محل شک داشته یا از آزمون جا مانده‌ باشند. این افراد می‌توانند به سامانه سازمان سنجش مراجعه کنند و شرایط استعداد درخشان را بررسی کنند و همزمان در این بخش نیز انتخاب رشته انجام دهند. شرایط استعداد درخشان شامل شرط معدل و شرط سنوات است و پیشنهاد می‌کنم که اطلاعیه سازمان سنجش را به صورت کامل مطالعه کنند.»

 

منبع:فرهیختگان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *