اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳
چرا مسئولان دانشگاهی تلاشی در جهت اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها ندارند

چرا مسئولان دانشگاهی تلاشی در جهت اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها ندارند

  • اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی  در نامه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص عدم شفافیت در اجرای سند اسلامی سازی دانشگاه انتقاد کرده و درخواست ارائه شفافیت در خصوص اجرای این سند در دانشگاه ها شد که متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای زلفی گل
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
سلام علیکم
ضمن قبولی طاعات و عبادات

پایه و مبنای علوم انسانی‌که امروز در غرب مطرح است، از اقتصاد و جامعه‌شناسی و مدیریت و انواع و اقسام رشته‌های علوم انسانی، بر مبنای یک معرفت ضددینی و غیردینی و نامعتبر از نظر کسانی است که به معرفت الهی و توحیدی قائل هستند؛ است. مقام معظم رهبری (۲۶/۰۹/۱۳۸۳).

با توجه به فضای مشهود در دانشگاه ها، ثمره‌ای از اثرات سند اسلامی شدن در آن مشاهده نمی‌شود.

این سند که شامل اصول عمومی، خصوصی، سیاست‌های راهبردی و اجرایی است، در اوایل سال ۱۳۹۰ تصویب شد و تقریبا ده سال است که در اجرای آن معلق است.

با توجه بر سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب اسلامی “بخش سیاست و راهبرد‌های اجرایی”، منطبق بر (سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه)

در گزینش اساتید می‌بایست به موارد زیر اعتنا شود:

۱. ارزیابی ضوابط و عملکرد جذب گزینش استاد

۲. تلاش برای جذب استادان برجسته از نظر علم، تقوا و تعهد اجتماعی.

۳. گزینش استادان و مدرسان دروس معارف اسلامی به منظور گزینش استادان و مدرسانی با توانایی و شایستگی‌های بالای علمی، معنوی و اخلاقی؛ و موارد دیگر که در این سند ذکر شده است.

وزیر محترم علوم و تحقیقات

این مورد باید توسط حضرتعالی آسیب شناسی شده که چرا مسئولین مربوطه تلاشی در جهت اجرای این سند ندارند.

آیا مشکل از سند است یا اجرای آن برایشان مقدور نیست!

همچنین بعضا در دولت قبل گزینش اساتید و اعضای هیئت علمی به گونه‌ای بود که موضعی برخلاف مواضع جمهوری اسلامی از آن‌ها مشاهده می‌شود که نمونه آن را در وقایع مهر و آبان شاهد بودیم؛ به‌طوری که مبانی اصیل و بنیادین اسلامی و آرمان‌های امامین انقلاب در اولویت آن‌ها نیست.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی ازجانبعالی تقاضا دارد، اهتمام لازم را در زمینه شفاف سازی این سند و اجرای آن و همچنین جذب اساتید با مبانی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را داشته باشید.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *