اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

موسسه «حکمت‌پژوهی علوم» در دانشگاه تهران افتتاح شد

  • آذر ۲۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مراسم افتتاح مؤسسه حکمت‌پژوهی علوم و ستاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه تهران صبح امروز ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، غلامعلی حداد عادل و جمعی از اندیشمندان در محل موسسه حکمت‌پژوهی برگزار شد.

همچنین در این مراسم از «مهدی گلشنی» چهره ماندگار و متفکر نظریه علم دینی تقدیر به عمل آمد.

موسسه «حکمت‌پژوهی علوم» در دانشگاه تهران افتتاح شد

موسسه حکمت پژوهی علوم برای اساتید و دانشجویانی که دغدغه مسایل حکمی و فلسفی را دارند افتتاح شده است و در این موسسه تلاش می شود مباحث فلسفی و حکمی در تمام رشته های مختلف از جمله رشته های علوم پایه و مهندسی و رشته های علوم اجتماعی و رفتاری در حوزه علوم انسانی توسعه و گسترش یابد.

مقیمی، رییس دانشگاه تهران در این مراسم درباره میز خانه گفت‌وگو در ستاد مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران (سمات) گفت: با گسترش برگزاری نشست‌های خانه گفت‌وگو که از پاییز سال ۱۴۰۱ شروع شده و تاکنون در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی در دانشگاه با حضور اساتید، خبرگان و پیشکسوتان و مسئولان حوزه‌های مربوطه برگزار شده است، در صدد توسعه گفتمان علمی در سطح جامعه هستیم.

استاد دانشگاه تهران، مسئولیت اجتماعی نهاد دانشگاه برای حل مشکلات محیط زیستی را زمینه‌ساز ایجاد میز محیط زیست و امور زیست محیطی در ستاد مسئولیت اجتماعی دانشگاه دانست و درباره میز نیکوکاری و سمن‌ها در ستاد مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران نیز به مأموریت کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی توسط فعالان این حوزه اشاره کرد. میز مسئولیت‌پذیری اجتماعی اساتید از دیگر میزهایی است که رئیس دانشگاه تهران از آن نام برد.

مقیمی با معرفی دکتر عطاءاله هرندی استادیار دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران به عنوان مسئول ستاد مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران، گفت: از مدیریت این ستاد انتظار می‌رود با فراهم آوردن منابع لازم از سازمان‌ها و شرکت‌ها، در یک قالب علمی و متناسب با شرایط جامعه، محیطی فراهم شود که به ارتقای سطح آگاهی و حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشجویان در یک محیط صمیمی و دوستانه کمک کند.

وی با بیان اینکه مسئولیت میز فرهنگ ایثار و شهادت به همسر شهید فرهاد صابر از شهدای دانشجوی دانشگاه تهران واگذار شده است، درباره میز اردوهای جهادی نیز گفت: با توجه به فعالیت‌های جهادی که دانشجویان در بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌ها انجام می‌دهند، هر ساله اردوهای جهادی در بخش‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. با شکل‌گیری میز اردوهای جهادی امیدواریم فعالیت‌هایمان در این حوزه گسترده‌تر و متشکل‌تر شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *