اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
گسترش همکاری علم و فناوری با کشور سنگال

گسترش همکاری علم و فناوری با کشور سنگال

  • آذر ۲۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان و هیات همراه طی سفر به کشور سنگال با دکتر احمد علی امبایه رییس دانشگاه داکار دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر داداش پور گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصمیم دارد تا در حوزه‌هایی که مربوط به علم و دانش و فناوری می‌شود به گسترش همکاری‌ها با کشور سنگال بپردازد. بنابراین با شناسایی ظرفیت‌های علمی می‌توانیم به یکدیگر کمک شایانی کنیم و در حوزه علمی همکاری‌ها را گسترش بخشیم.

رییس سازمان امور دانشجویان همچنین در این نشست به ارتقای تعاملات علمی، دانشگاهی، دانشجویی و همچنین همکاری‌های متقابل برای معرفی ظرفیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های ایران و سنگال تاکید کردند.

در ادامه دکتر احمدعلی امبایه رییس دانشگاه داکار علاقه مندی خود در راستای امضاء تفاهم نامه با کشور ایران را ابراز نمود و گفت: دانشگاه ما با بهترین دانشگاه‌های دنیا در ارتباط هستند، ما شهرت دانشگاه‌های ایران را شنیده‌ام و از آنجایی که به تازگی چاه‌های نفت و گاز را کشف کرده‌ایم به دنبال ارتقاء سطح علمی و فناوری در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: دانشگاه دکار دارای یک موسسه علمی و تحقیقاتی در زمینه نفت و گاز است و میتواند با دانشگاه‌های کشور ایران متصل شود.

همچنین رییس دانشگاه داکار در این دیدار از اقدام برای راه اندازی دپارتمان زبان فارسی، تهیه لیست اساتید برای گذراندن دوره کوتاه مدت در زمینه نفت و گاز، تهیه و ارسال لیست اساتید برای گذراندن دوره در زمینه دامپزشکی در کشور ایران و بازدید یک هیات ازسنگال از دانشگاه‌های ایران طی دو ماه آینده خبر داد.

رییس دانشگاه داکار در پایان شخصیت عملگرای دکتر داداش پور را ستایش نمود و از پیشنهادات وی استقبال کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *