اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
حذف رشته‌های تکراری بین وزارت علوم و بهداشت

حذف رشته‌های تکراری بین وزارت علوم و بهداشت

  • آذر ۲۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه درباره آموزش عالی گفت: در یک حکم مقرر شده است تا وزارت علوم و وزارت بهداشت، تحقیقات خود را به سمتی سوق بدهند که نیاز محور و مسأله محور باشد و تبصره‌ای در آن حکم آمده‌است که وزارت علوم و وزارت بهداشت مکلف شده‌اند آئین‌نامه اجرایی پژوهانه جامع را تدوین و به تصویب دولت برسانند.

وی ادامه داد: درحکم دیگری مصوب شده‌است که سازمان برنامه و بودجه معادل ۱۵ درصد کل اعتبار یک دانشگاه را برای امور پژوهشی و معادل ۵ درصد کل اعتبار دانشگاه را برای امور فرهنگی اختصاص دهد، ان‌شاءالله با اجرایی شدن این احکام اتفاقات خوبی در زمینه تحقیقاتی علمی و فرهنگی در کشور خواهد افتاد.

وزیر علوم افزود: ضمن این‌که احکام دیگری هم در برنامه هفتم توسعه آمده است که می‌توان به سامان‌دهی آموزش عالی، حذف رشته‌های تکراری بین وزارت و وزارت بهداشت، آئین‌نامه ارتقا اساتید، شیوه ترفیع اشاره کرد، آیین‌نامه‌هایی که برای افزایش بهره‌وری در آموزش عالی لازم است در برنامه توسعه آمده و ان‌شاءالله با اجرایی شدن آنها ما آثار خوب آن را خواهیم دید.

زلفی گل همچنین امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارشی که پیش از این درباره پذیرش دانشجوی دکتری بدون مدرک ارشد گفت: گزارشی به من در این رابطه رسیده بود که بعد رییس دانشگاه آزاد صحت آن را تایید نکرد. به گفته رییس دانشگاه موقع ثبت نام همه اصول و سنوات رعایت و مدارک نیز اخذ می شود و سپس ثبت نام صورت می گیرد.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد حساسیت خوبی را به خرج داد و این مشکل وجود نداشت. ما با دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی یا دانشگاه دستگاه های اجرایی جدای از هم نیستیم و همه در یک تیم به نام آموزش عالی جمهوری اسلامی سعی می کنیم همکاری ها و هم افزایی هایی داشته باشیم که نتیجه آن باعث ارتقای علمی کشور شود.

وزیر علوم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه بزرگی برای کشور ما است و ما قدر آن را می دانیم. دلیلش هم آن است که بخشی از بار آموزش عالی کشور را بدون تحمیل هزینه برمی دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *