اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

بیانیه «انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا» به مناسبت روز قدس

  • فروردین ۲۴, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا» به مناسبت روز جهانی قدس سال ۱۴۰۲ هجری شمسی بیانیه ای صادر کرد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ
«منزه است آن (خدایى) که بنده‏‌اش را شبانگاه از مسجدالحرام به سوى مسجد الاقصى که پیرامون آن را برکت داده‏‌ایم سیر داد تا از نشانه‏‌هاى خود به او بنمایانیم که او همان شنوای بیناست» (اسراء – ‌۱)

روز جهانی قدس، روز اعلام موضع حق در باره سرزمین مبارک فلسطین، بار دیگر فرا رسید. روزی که به ابتکار هوشمندانه، ارزشمند و ماندگار حضرت امام خمینی (ره) برای حمایت از آرمان آزادی فلسطین تعیین شد و مسلمانان جهان از جمله مردم سربلند و مبارز ایران، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خود را برای گرامی‌داشت آن آماده می‌کنند.

روز جهانی قدس امسال همزمان شده است با یورش وحشیانه نظامیان جنایتکار رژیم نامشروع صهیونیستی (که با تبانی رژیم‌های جنایتکار غربی ۷۵ سال پیش وجود نحسش متولد شد) به مسجد الاقصی و جنایت علیه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین. همگان می‌دانند که علت اصلی اضطراب رفتاری این رژیم در آستانه روز قدس، قرار گرفتن این رژیم منحوس در مسیر زوال و نابودی‌ است.

مدتهاست شاهدیم رژیم اشغالگر قدس با اعتراضات گسترده درونی دست و پنجه نرم می‌کند، کابینه این رژیم بسیار بی‌ثبات است و سوء مدیریت در ارگان‌ها و سازمان‌ها باعث شده که این رژیم در معرض بی‌ثباتی طولانی مدت و ناامیدی به آینده قرار گیرد.

در زمینه نظامی، نیروهای گسترده محور مقاومت در سایه رشادت و هدایت سرداران مسلمان ایرانی، فلسطینی و لبنانی به عنوان یک نیروی متحد‌ در برابر رژیم جنایتکار و کودک‌کشِ صهیونیستی ایستاده‌اند و با اثبات ناکارآمدی گنبد آهنین آن، موشک‌های رزمندگان اسلام به راحتی به مراکز حساس و مهم این رژیم می‌رسد و خواب راحت را از آن می‌گیرد. شکی نیست که مقاومت جانانه امروز مبارزان فلسطینی در غزه و کرانه باختری مرهون رشادت‌های شهید سرافراز، سردار سپهبد قاسم سلیمانی در مسلح کردن مجاهدین فلسطینی با انواع موشک‌ها و سلاح‌های مورد نیاز برای رویارویی با جنایتکاران وحشی صهیونیستی است.

در عرصه بین‌المللی نیز به دلیل اعمال سیاست‌های ساختاری تبعیض نژادی، حتی سازمان غربگرای دیده‌بان حقوق بشر، حاکمیت صهیونیستی را به عنوان رژیم آپارتاید معرفی کرده است. چنانچه این دیدگاه سازمان بین‌المللی حقوق بشر در باره رژیم اشغالگر قدس در جهان فراگیر شود، همه دولت‌های دنیا خود را موظف خواهند دانست تا این رژیم ناهمگون با موازین بین‌المللی را به عنوان یک رژیم آپارتایدی با سیاست‌های گسترده تبعیض نژادی بشناسند و بنابراین سرنوشتی محتوم همچون رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی پیدا خواهد کرد.

بیشتر کارشناسان سیاسی غرب آسیا معتقدند تنها راه حل برای پایان دادن به اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها، انجام یک همه‌پرسی است که پیشنهاد آن از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام و به عنوان یک طرح در سازمان ملل متحد ثبت گردیده‌ است. بر مبنای این طرح همه مردم فلسطین چه مسلمان، چه یهودی و چه مسیحی و با مشارکت همه آوارگان فلسطینی، در یک همه‌پرسی فراگیر شرکت کرده و به نظام آینده‌ای که باید در این سرزمین حاکم شود، رای خواهند داد. در این صورت روزی فرا خواهد رسید که در سایه رای آزادانه همه ساکنان بومی فلسطین اشغالی، نظام جدیدی تاسیس می‌گردد و فلسطینیان به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی خواهند کرد.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا با گرامی‌داشت روز جهانی قدس و محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس، از مردم رشید و مبارز و بابصیرت ایران بخصوص دانش آموختگان و دانشجویان سراسر کشور تقاضا دارد حضور گسترده و شکوهمند خود را در راهپیمایی این روز بزرگ و تاریخی به نمایش بگذارند.

امیدواریم بزودی با به ثمر نشستن ابتکار ارزنده حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) و تدابیر راهبردی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، شاهد تحقق حاکمیت مسلمانان در فلسطین آزاد باشیم.

و من الله التوفیق
پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
انجمن اسلامی فارغ‌ التحصیلان آمریکا و کانادا

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *