اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

افزایش تعداد دانشمندان ایرانی در سطح جهان

  • آذر ۴, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز  به نقل از وزارت علوم، ویژه برنامه سالروز تأسیس بسیج دانشجویی و طلاب با عنوان «پیشگامان رهایی» روز گذشته در محل لانه جاسوسی برگزار شد.

به این مناسبت، معاون اول رئیس جمهور، وزرای علوم، ارتباطات، صمت، جهاد کشاورزی و برخی دیگر از وزرا و معاونان وزرا و مسئولان دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف دیدار و گفتگو کردند.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با دانشجویان تصریح کرد: چهار دانشمند یک درصد بین‌المللی در سال ۲۰۰۴ داشتیم که این تعداد در سال ۲۰۲۲ به ۸۴۱ و در سال ۲۰۲۳ به حدود ۹۴۰ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: این مرجعیت علمی باعث افتخار جمهوری اسلامی است. دانشمندان ۲ درصد ما ۲۱۴۱ نفر هستند؛ این یعنی مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است. در دیپلماسی علمی ۳۵ درصد تولیدات علمی ایران با مشارکت بین‌المللی است.

وزیر علوم افزود: در خصوص مرجعیت علمی طی ۲ سال گذشته ۵۰ مجله جدید تحت نمایه بین‌المللی درآمد که ۲۳ مورد آن فارسی است. الان ۳۶۴ مجله تحت نمایه بین‌المللی داریم یعنی زمین بازی ایجاد کردیم تا دیگران بیایند و در زمین ما بازی کنند. قبلاً به طور میانگین سالی دو مجله نمایه بین‌المللی می‌شد الان ماهی دو مجله نمایه بین المللی می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *