اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳

دانشکده صنعت و ساختمان در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

  • آذر ۴, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز  به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی در واحد ساری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی علاقه‌مند ورود به فاز اجرا در بخش‌های مهمی مانند صنعت ساختمان است.

وی افزود: آینده نزدیک دانشکده صنعت و ساختمان افتتاح خواهد شد و در همین راستا از افرادی که در رشته‌های مرتبط به صعنت ساختمان تحصیلاتی داشته باشند جذب این دانشکده در شهرهای مختلف خواهند شد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در درجه اول این افراد برای کار در پروژه‌های دانشگاه آزاد به کار گرفته خواهند شد.

وی با استقبال از پیشنهاداتی که باعث کاربردی‌تر شدن تحصیلات در صنعت ساختمان می‌شود، تاکید کرد: گزینه هیات علمی وابسته را برای استفاده از توانایی‌های افراد خارج از دانشگاه فعال کرده ایم. در دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ درصد دانشجویان در رشته فنی مهندسی شاغل به تحصیل هستند، اما حدود ۶۰ درصد از استادان در رشته‌های مهندسی فعال هستند.

علی اکبری ادامه داد: هیچ دانشگاهی در کشور توان دانشگاه آزاد اسلامی را ندارد؛ زیرا این دانشگاه شبکه‌ای از دانشگاه‌هاست که در هر شهر و شهرستانی فعال است.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از خروجی‌های این همایش استقبال خواهد کرد. همچنین ۱۶ درصد از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در مورد چالش‌های کشور است. از این رو دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به حل چالش‌های صنعت ساختمان با تکیه بر تحقیقات و همفکری دانشگاهیان جهت‌دهی کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *