اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
ضوابط آموزشی همکاری دانشگاه‌ها با صنایع تدوین شد

ضوابط آموزشی همکاری دانشگاه‌ها با صنایع تدوین شد

  • مرداد ۱۰, ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار غیر دولتی نیوز به نقل از  وزارت علوم، قاسم عمو عابدینی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری ۶ دانشگاه صنعتی کشور با یک شرکت خودروسازی اظهار داشت: در سال گذشته اولین بورسیه دانشگاه و صنعت در دانشگاه یزد اجرا شد و با استفاده از این تجربه، ضوابط این نوع آموزش به تصویب مراجع ذی صلاح وزارت علوم رسید.

وی افزود: در روش ارتباط با صنعت در دوره کارشناسی ۱۰۰ واحد به دروس عمومی و تخصصی و ۴۰ واحد به دروس ارتباط با صنعت اختصاص دارد که از این ۴۰ واحد، ۲۵ واحد به دروس مورد نیاز صنعت پیشنهاد دهنده بورسیه و ۱۵ واحد به کار آورزی، کارآموزی و پروژه دانشجویان مرتبط است.

عموعابدینی گفت: در واقع در این روش، ۸ واحد درسی به واحد‌های دوره کارشناسی اضافه شده است.

اسامی دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی

دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی و تهران در قالب این تفاهم‌نامه با یک شرکت خودروسازی همکاری دارند؛ و دانشگاه صنعتی شاهرود نیز قبلا با شرکت دیگری قرارداد همکاری منعقد کرده است.

رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی برق الکترونیک، مهندسی متالوژی، مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار، مهندسی شیمی- پلیمر رشته‌های مورد نیاز شرکت خودروسازی در این تفاهم نامه هستند.

ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو به عنوان بورسیه خودروسازی در دفترچه انتخاب رشته‌های آزمون سراسری که به‌زودی منتشر می‌شود اعلام می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *