اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
پردیس علم و فناوری در دانشگاه خوارزمی راه اندازی می شود

پردیس علم و فناوری در دانشگاه خوارزمی راه اندازی می شود

  • آبان ۲۲, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از دانشگاه خوارزمی، دکتر دلنواز معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی اعلام کرد: پردیس‌های علم و فناوری به منظور فراهم نمودن زمینه توسعه فعالیت دانشگاه ها در حوزه فناوری و نوآوری و به عنوان ساختارهای تکمیل‌کننده بسط و گسترش فعالیت‌های کارآفرینانه و شکل‌گیری کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناور در درون و مجاورت دانشگاه‌ها و همچنین ایجاد امکان بهتر برای پاسخگویی و دسترسی بیشتر نوآوران و فناوران مستعد، به امکانات و زیرساخت‌های شکل‌گرفته در این موسسات تشکیل می شوند.

وی افزود: مجوز پردیس علم و فناوری دانشگاه خوارزمی طی ابلاغی از سوی وزارت عتف در تاریخ ۱۶ آبان ۱۴۰۲ با همکاری پارک علم و فناوری بین‌المللی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران صادر شد.

معاون پژوهش و فناوری اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی به منظور توسعه و هم افزایی ساختارهای ویژه بین مراکز فناوری، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی در راستای رشد و ارتقاء زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و استان البرز و همچنین بهره مندی از چابکی و سرعت مورد انتظار عصر کنونی در زمینه حاکمیت فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان، اقدام به راه اندازی «پردیس مشترک علم و فناوری در زمینه تخصصی مدیریت هوشمند شهری» نموده است.

دلنواز تاکید کرد: این پردیس در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و اشتغال زایی دانش‌آموختگان دانشگاهی، با مشارکت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، به عنوان پردیس علم و فناوری دانشگاهی در استان البرز راه اندازی می شود.

معاون پژوهش و فناوری ضمن اشاره به اینکه راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه خوارزمی تحول خوبی در مسیر افزایش اشتغال دانش پایه در استان البرز فراهم می سازد، خاطر نشان کرد: راه اندازی کامل پردیس علم وفناوری، نیاز به مشارکت ارکان مختلف دانشگاه و اکوسیستم فناوری استان البرز دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *