اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
رشته کاردانی فنی تست سامانه های نرم افزاری تصویب شد

رشته کاردانی فنی تست سامانه های نرم افزاری تصویب شد

  • شهریور ۱۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرگزاری مهر دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه گفت: با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، در راستای تربیت نیروی انسانی توانمند متناسب با مشاغل نوظهور برای نخستین بار دوره‌ کاردانی فنی تست سامانه های نرم افزاری در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می شود.

وی با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مراحل در چرخه توسعه نرم افزار، تست نرم افزار است بطوریکه انجامِ دقیق و اصولی مرحله تست نرم افزار باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه ساخت نرم افزار و از تبدیل شدن باگ‌ها به نقص‌های بزرگ جلوگیری خواهدکرد.

وی افزود: فرآیند تست و ارزیابی نرم افزار چالش پیچیده‌ای است که نیازمند فراگیری اصول و روش‌های آن است و دوره کاردانی فنی تست سامانه های نرم افزاری ناظر بر تربیت دانش آموختگانی برای پاسخگویی به این چالش است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت: این رشته بر مبنای نیازسنجی آموزشی و با مشارکت تیمی از متخصصان و صاحب نظران، با هدایت مستقیم دانشگاه در ذیل گروه صنعت در سال جاری تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی که شرایط، تجهیزات و امکانات مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته با گذراندن دروسی چون روش های آزمون عملکرد و کاربردپذیری، ابزارهای آزمون نرم افزار، خودکارسازی آزمون نرم افزار و مدل‌سازی فرآیند با BPMN و با داشتن قابلیت هایی چون شناخت انواع تست های نرم افزاری، به کارگیری ابزارهای تست عملکرد و انجام انواع تست های نرم افزاری و مقایسه آن ها می توانند شغل آزمونگر، مستندساز فرآیند های تولید و آزمون نرم افزار و پشتیبان سامانه نرم افزاری را احراز نمایند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: علاقمندان به تحصیل در این رشته‌ می توانند ضمن مشاهده سرفصل دروس رشته مذکور در بخش سرفصل برنامه های مصوب در پرتال اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی uast.ac.ir، در پذیرش جدید دوره های کاردانی دانشگاه که تا ۱۶ شهریورماه ادامه دارد ثبت نام کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *