اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

آموزش عالی باید مسئولان و مدیران مطلوب برای کشور تربیت کند/ آموزش رمز کارآمدی و اثربخشی فعالیت‌هاست

  • خرداد ۲۱, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست تخصصی معاونین تربیت و آموزش این سازمان، بر اهمیت و اولویت تربیت و آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز بسیج اساتید کشور تأکید کرده و آموزش را رمز کارآمدی و اثربخشی فعالیت‌ها برشمرد. محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست تخصصی که به‌صورت مجازی برگزار شد، بر اهمیت و اولویت تربیت و آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز بسیج اساتید کشور تأکید نموده و آموزش را رمز کارآمدی و اثربخشی فعالیت‌ها برشمرد.

وی با تأکید بر ضرورت گسترش و عمق‌بخشی فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی سازمان تصریح کرد: فلسفه آموزش به‌ویژه آموزش عالی این است که مسئولان و مدیران حکمرانی مطلوب برای کشور تربیت کند، علم نافع تولید شود و با تجاری‌سازی علم به سمت تمدن سازی نوین اسلامی موردنظر رهبر معظم انقلاب حرکت نماید، تا به تحقق نیازها و آرزوهای بشری منجر شود. بسیج اساتید در این زمینه باید به دانشگاه و آموزش عالی کمک کند تا اهداف اصلی آموزشی کشور تحقق یابد.

محمدرضا ابن الدین حمیدی، جانشین سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این نشست  در ابعاد و سطوح مختلف به تبیین مأموریت‌ها و اولویت‌های آموزشی سازمان پرداخت و خواستار اهتمام و حساسیت بیش‌ازپیش مسئولان تربیت و آموزش سازمان در ایفای نقش تربیتی و آموزشی شد.

 مرادزاده معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور نیز در ادامه این نشست به تبیین شرح وظایف معاونت تربیت و آموزش در سه سطح ملی و استانی و کانونی پرداخت.  وی تأکید کرد: در سال جاری آموزش‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی در چهار سطح برنامه‌ریزی ‌شده است.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به آنکه آموزش‌های متمرکز توسط سازمان در مشهد مقدس یا تهران به مدت یک هفته برگزار خواهد شد، از برگزاری آموزش‌های منطقه‌ای، در پنج منطقه شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکزیت کشور به مدت سه روز و با حضور مسئولان کانون‌های بسیج اساتید کشور خبر داد.

مرادزاده همچنین گفت آموزش‌های استانی با حضور اساتید فعال و شاخص به مدت دو روز برگزار می‌شود و آموزش‌های کانونی نیز در تمامی کانون‌های دانشگاهی و با حضور اساتید برگزار خواهد شد. وی تصریح کرد: محتوای آموزش‌ها با موضوعات معرفتی، بصیرتی، مهارتی، اقتصادی، فرهنگی اجتماعی و دشمن‌شناسی تنظیم می‌گردد.

مرادزاده همچنین به فعال شدن دوره‌های آموزشی تربیت مدرس در سال جاری نیز اشاره کرده و برگزاری اين دوره‌ها را در تأمین نیازهای سازمان موثر دانست. وی تاکید کرد: این معاونت در صورت درخواست سایر اقشار نیر نسبت به برگزاری دوره‌ها آموزشی اهتمام خواهد داشت.

در پایان این نشست مسئولین استانی به بیان نظرات خویش پرداختند و  به تبادل‌نظر و تبادل تجربیات پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *