اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی ایران راه‌اندازی شود

کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی ایران راه‌اندازی شود

  • مهر ۲۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در جلسه چهل و سومین شورای دانشگاه با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه، حجت السلام محمود عیسوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به همراه معاونین دانشگاه و اعضای شورا، موضوعاتی از جمله تاسیس چند مرکز تحقیقاتی شامل مرکز تحقیقاتی جراحی عمومی، بیماری‌های سینه و سرطان، پوست و مو و زیبایی؛ تغذیه بالینی، راه اندازی رشته سلامت و رفاه اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد، رشته های مددکار اجتماعی و زیست فناوری دارویی در مقاطع دکتری تخصصی مطرح و بررسی شد.

همچنین در این جلسه دکتر مهران ولائی معاون غذا و دارو و دکتر عبدالوهاب برادران معاون فرهنگی و دانشجویی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت زیرمجموعه خود به تشریح اقدامات این دو معاونت در راستای برنامه‌های راهبردی دانشگاه پرداختند.

ارتقای جایگاه علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی ایران

در ادامه این جلسه دکتر جلیل کوهپایه زاده اصفهانی عضو شورای دانشگاه و دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در جدیدترین رتبه بندی علم سنجی براساس شاخص اچ ایندکس در وزارت بهداشت؛ از جایگاه ششم به جایگاه چهارم بعد از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و مشهد ارتقاء یافته است که این جایگاه دارای رشد خوبی بوده و باعث اعتماد بیشتر به این دانشگاه در جایگاه علمی است.

راه‌اندازی مرکز فناوری‌های نوین توانبخشی

در ادامه این نشست دکتر اسماعیل ابراهیمی تکامجانی رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه نیز با اشاره به ارتقای جایگاه علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: جایگاه علم سنجی دانشکده توانبخشی در رتبه نخست قرار دارد و این جایگاه دانشکده در ارتقای علم سنجی دانشگاه موثر بوده است.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین از افتتاح مرکز فناوری‌های نوین توانبخشی و مرکز همایش‌ها در این دانشکده خبر داد.

دانشجویان در ساماندهی خوابگاه‌ها نقش ایفا کنند

همچنین در این نشست دکتر فهیمه سهیلی پور رئیس دانشکده پزشکی در تکمیل گزارش دکتر برادران معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیشنهاد کرد تا همانطور که از دانشجو می‌خواهیم در زمینه خلق ثروت و کارآفرینی نقش ایفا کند، باید در زمینه اداره خوابگاه‌ها نیز نقش مستقیم داشته باشند زیرا همانطور که افراد برای ساماندهی مشکلات منزل خود اقدام می‌کنند باید دانشجویان نیز در ساماندهی مسائل خوابگاهی نقش ایفا کند و منفعل نبوده تا بتوان نقش دانشجو نیز در زمینه خوابگاه‌ها ایفاء شود.

پیشنهاد برای راه اندازی کانون فارغ التحصیلان

در ادامه این نشست دکتر سید علیرضا مرتضوی رئیس دانشکده داروسازی پردیس بین الملل نیز با تاکید بر ایجاد یک هسته برای ارتباط بیشتر با دانشجویان خارجی در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی، پیشنهاد کرد تا کانون فارغ التحصیلان دانشگاه نیز راه اندازی شود که مورد تایید دکتر پازوکی رئیس دانشگاه قرار گرفت تا معاونت فرهنگی و دانشجویی برای راه اندازی این کانون اقدام کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *