اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
توضیح رئیس سازمان سنجش درباره ساختار جدید سازمان

توضیح رئیس سازمان سنجش درباره ساختار جدید سازمان

  • مهر ۱۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرنگار مهر، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه سی و دومین سالگرد تشکیل دانشگاه جامع علمی کاربردی که صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد، در خصوص تشکیل سازمان ملی سنجش و جدا شدن و کاهش نظارت مجلس بر این سازمان گفت: خیر نظارت مجلس کم‌تر نمی‌شود.

وی ادامه داد: مگر برتمام دستگاه‌هایی که زیر نظر رئیس‌جمهور هستند مجلس نظارت ندارد؟ طبق قانون مجلس قانون‌گذار و ناظر است و نظارت و قانونگذاری خود را انجام می‌دهد، هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تعیین تکلیف شورای سنجش پذیرش افزود: همه قوانین حاکم، حاکمیت خود را دارد فقط سازمان گستره فعالیتش از آزمون گیری به سنجش آموزش‌های کشور هم تسری پیدا می‌کند.

وی افزود: ما هم باید داوطلبان ورودی را به عنوان سازمان سنجش، سنجش کنیم، هم نظام آموزشی کشور را از نظر کیفیت، اعتبار سنجی و رتبه‌بندی سنجش کنیم.

پورعباس درباره وضعیت کارمندان این سازمان افزود: سازمان سنجش درمجموع ساختار اجرایی کشور می‌شود، یک سازمان و یک نهاد مستقل هیئت امنایی می‌شود که زیر نظر رئیس‌جمهور فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: ظرف سه ماه بایستی اساسنامه این سازمان اعلام شود هنوز که اعلام نشده، در اساس‌نامه به تمام سوالات پاسخ داده خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *